کد خبر: بیماران-کلیوی-برای-روزه‌داری-حتما-با
۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه بیماران کلیوی برای روزه‌داری باید با پزشک معالج خود مشورت کنند، بیمارانی که شرایط روزه‌داری ندارند را معرفی کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از ایکنا ناصر سیم فروش، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با بیان اینکه بیماران کلیوی و کسانی که دچار بیماری‌های مربوط به مجاری ادراری هستند افرادی هستند که برای روزه‌داری نیازمند توصیه و مشاوره متخصصان خود هستند اظهار کرد: این افراد بدون مشاوره نباید روزه بگیرند.

وی ادامه داد: چرا که خدایی نکرده ممکن است برای آنها مشکلاتی پیش‌آید از سوی دیگر در این میان افرادی نیز هستند که شرایط روزه‌داری را داشته اما به دلیل ناآگاهی روزه نمی‌گیرند به همین دلیل این تمامی این بیماران باید پیش از روزه‌داری به حتما به پزشک متخصص خود مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: هر بیماری باید برای روزه گرفتن به پزشک مراجعه و از او مشاوره بگیرد چرا که او باید تشخیص دهد بیمار می‌تواند روزه بگیرد یا خیر.

سیم فروش بیماران دیالیزی را از روزه‌داری منع کرد و گفت: این افراد و کسانی که دچار نارسایی کلیه هستند به دلیل یک‌سری مشکلات و مصرف زیاد دارو در زمان مشخص، روزه‌داری برای آنها ممکن نیست لذا این افراد در ماه مبارک رمضان باید مراقب سلامت خود باشند.

این اورولوژیست افراد دارای کلیه پیوندی و کسانی که کلیه آنها سنگ ساز است را از جمله دیگر افرادی دانست که باید از سلامت خود مراقبت کنند و خاطر نشان کرد: این افراد نیز به دلیل اینکه بدن آنها شدیدا به آب نیاز دارد شاید امکان اینکه بتوانند روزه بگیرند وجود نداشته باشند.

رئیس کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی توصیه کرد: با توجه به طولانی بودن روزها افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند و می‌توانند روزه‌ بگیرند، باید در فاصله بین افطار تا سحر حتی الامکان ساعتی یک لیوان آب بخورند.

وی یادآور شد: برخی از افراد از آب میوه استفاده می‌کنند زیاد روی در مصرف آب‌میوه برای بیماران کلیوی با توجه به میزان اگزالاتی که دارد ممکن است مشکلات آن‌ها را بدتر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha