کد خبر: بصیرت-مدافعان-حرم-الگوی-مثال-زدنی-برای
۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴

پیشکسوتان و مستندسازان دفاع مقدس با تاکید بر این که مسؤلان فضای فعالیت مستندسازان را در جبهه های حضور مدافعان حرم مهیا کنند، تاکید کردند: بصیرت مدافعان حرم الگویی مثال زدنی برای دوستداران اسلام است.

به گزارش خبرگزاری سلامت، در ادامه سلسله نشست های عصرگاهی، نشست عصر مدافعان حرم با عنوان آئین پاسداشت رزمندگان و مستند سازان مدافع حرم برگزار شد.

سعید علامیان دبیر کل انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس در آغاز این نشست گفت: رزمندگان مدافع حرم، به تأسی از رزمندگان دفاع مقدس که در جنگ تحمیلی در جبهه حاضر شدند، در جهت پاسداری و دفاع از حریم اهل بیت، راهی جبهه های کشورهای اسلامی می شوند.

وی افزود: بصیرت و همت مدافعان حرم که از سایر کشورها، همچون بحرین عراق و ایران و در نبرد با تکفیری ها که مقابل دین اسلام، قدرت نمایی می کنند، الگویی مثال زدنی برای سایر دوستداران اسلام به شمار می روند.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری«گاهی رنج و زحمت زنده نگهداشتن خون شهدا کمتر از شهادت نیست و از فعالان در حوزه ایثار و شهادت می توان به عنوان مبلغان و اثرگذاران در نشر فرهنگ شهادت طلبی یاد کرد.

علامیان با اشاره به نقش رسانه ها در انتقال مضمون فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: در دوران دفاع مقدس رسانه ها اخبار جنگ را پوشش می دادند، عکاسان و روزنامه نگاران نیز همپای رزمندگان دارای فعالیت و حضوری فعال بودند و امروز اثر این حضور فعال را مشاهده می کنیم.

وی اظهار کرد: اگر مسئولان در  امر رسانه بحث مدافعان حرم شرایط را برای حضور عکاسان، خبرنگاران و روزنامه نگاران فراهم کنند، قطعا با حضور حداکثری رسانه ها و تهیه عکس، گزارش و مستند و سفرنامه پیرامون شهدای مدافع حرم خواهیم داشت.

در بخشی از این نشست محسن اسلام زاده مستند ساز مدافع حرم و کارگردان مستند «روز نا تمام من وِ فرمانده» به خاطرات مستند سازی خود در حوزه مدافعان حرم پرداخت و از وجود محدودیت های موجود بر سر راه  فعالیت خبرنگاران و عکاسان در این حوزه انتقاد کرد.

اسلام زاده گفت:امید است مسئولان فرهنگی کشور، موانع حضور مستندسازان و افراد رسانه ای دغدغه مند در حوزه مستندسازی  مدافعان حرم را برطرف کنند.

در نشست عصرمدافعین حرم، از شهره پیرانی،همسر شهید داریوش رضایی نژاد، مجری و کارشناس مستند «ملازمان حرم» ، خانواده مستند ساز شهید مدافع حرم «هادی باغبانی» ، «حسن قائدی» عکاس مدافع حرم و  محسن اسلام زاده جانباز مستند ساز مدافع حرم تجلیل و قدر دانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha