کد خبر: با-حضور-دارندگان-جايزه-نوبل-نخستین-کنگ
۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹

نخستین کنگره بین المللی شبکه جهانی تحقیقات آموزشی علمی «یوسرن» با ميزباني دانشگاه علوم پزشكي تهران و با حضور دارنگاه جايز نوبل، 8 تا 10 نوامبر با شعار علم بدون مرز برگزار مي شود.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومي دانشكده پزشكي، دكتر نيما رضايي رئیس شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی "یوسرن" در نشست خبري اولين كنگره جهاني يوسرن گفت: این کنگره با حضور دانشمندان برجسته و داراي جوايز جهاني چون نوبل و ابل، 18 تا 20 آبان ماه(8 تا 10 نوامبر) در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به دسته بندي مطالب قابل ارائه در اين كنگره گفت: مطالب سخنراني ها و موضعات در حوزه هاي علوم فرمال(پايه)، مديكال (پزشكي)، فيزيكال(مهندسي، شيمي)، بيولوژيكال(زيستي) و علوم اجتماعي در طي سه روز ارايه خواهد شد. همچنين حیات در کرات دیگر، گرمایش زمین و تغییرات جوی، موضوعات ژنتیک و فلسفه علم از جمله موضوعات سخنرانی این کنگره مي باشد.
دكتر رضايي از اعطاي جايزه جهاني يوسرن به محققان برتر خبر داد و گفت: از زمان اعلام  دبيرخانه بيش از 900 نفر اطلاعات و شناسنامه فعاليت هاي علمي خود را به دبيرخانه اعلام كردند كه با بررسي هاي انجام شده توسط داوران و اعضاي يوسرن، رزومه 46 نفر جهت انتخاب 5 نفر برتر در حوزه هاي فوق الذكر انتخاب شد كه جايزه 10 هزار دلاري راي نفرات برتر تعيين شده است.اين جايزه در روز پاياني كنگره همزمان باروز جهاني صلح براي علم و توسعه اهدا خواهد شد.
سرپرست معاونت بين الملل دانشكده پزشكي با اشاره به برگزاري سالانه اين كنگره اظهار داشت: دانشگاه كيف اكراين براي سال 2017 و دانشگاه وين اتريش براي سال 2018 ميزبان هاي بعدي كنگره خواهند بود. همچنين كشورهايي نظير فرانسه براي ميزباني سال 2019 اعلام آمادگي كرده اند كه هنوز مشخص نشده است.
در ادامه دكتر نيما رضايي توضيحاتي در رابطه با تاريخچه شبكه جهاني يوسرن ارائه داد و گفت: این مجموعه نزدیک به هشت ماه قبل پایه گذاری شد، مورد استقبال قابل توجه دانشمندان برتر از اقصی نقاط جهان قرار گرفته است و تا كنون بيش از 2200 عضو از 5 قاره و 60 كشور جهان از اعضاي آن هستند.
وی افزود: ۱۶۰ عضو بورد مشاوره ای نیز در این شبکه حضور دارند که ۱۱ نفر از آنها برندگان جوایز نوبل هستند و در ۴۵ گروه آموزشی با هدف ترسیم علم بدون مرز فعالیت می کنند كه پروفسور جان گوردن برنده جایزه نوبل ۲۰۱۲ در رشته پزشکی از انگلیس، پروفسور لوییس نیرنبرگ برنده جایزه آبل (Abel Prize) در رشته ریاضی از کانادا در اولين كنگره بين المللي يوسرن حضور خواهند يافت.
عضو هيات علمي دانشكده پزشكي ترویج دانش بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی و ارتباط چهره های برجسته علمی را از مهمترین اهداف راه اندازی این شبکه برشمرد و گفت: سعی شده است تا دانشمندان حوزه های مختلف در قالب این شبکه دور هم جمع شوند و در مورد موضوعات مختلف به بررسی و تبادل نظر بپردازند.
 وي با تاكيد بر اين كه «یوسرن» هيچگاه سیاسی و نظامی  نخواهد بود، اظهار داشت: شبکه گسترده «یوسرن» تا پایان غیرانتفاعی خواهد ماند و از ابتدا وقف علم بوده و تا آخر نیز تنها اهداف علمی را دنبال خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha