کد خبر: اولین-همایش-بین‌المللی-سرمایه‌گذار
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۳۷

 

اولین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت در هتل اسپیناس  پالاس تهران آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، اولین همایش بین‌المللی حوزه سلامت امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، طیب نیا وزیر اقتصاد، نوبخت سخنگوی دولت و سیف رییس کل بانک مرکزی  آغاز شد.

در این همایش دو روزه قرار است، نمایندگانی از شرکت‌های بیمارستان‌ساز، کره جنوبی، ژاپن، چین و ایتالیا و برخی کشورهای دیگر حاضر شده و به بیان دیدگاه‌ها و تجارب خود بپردازند.

 وزارت بهداشت که متولی اصلی برگزاری این همایش است، اعلام کرده که سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی مشترک، انتقال دانش و فناوری (با ارزش افزوده بالا)، مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای پروژه، تجهیز، تبلیغ، بازاریابی و بازارسازی از زمینه‌هایی است که می تواند به عنوان دستاوردهای این همایش و همکاری با کشورهای موفق در این حوزه محسوب شود.

انتقال دانش و فناوری‌های روز دنیا در حوزه بیمارستان‌سازی، ورود سرمایه و افزایش مبادلات اقتصادی دو سویه به خصوص در شرایط پساتحریم که می‌تواند زمینه‌ساز پیوست ایران به سازمان تجارت جهانی را فراهم کند، نیز از جمله دستاوردهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به این عرصه است.

افزایش کمی و کیفی پوشش خدمات بهداشتی و درمانی در کشور، گسترش توریسم درمانی و ایجاد جاذبه‌های بیشتر به منظور ورود بیماران خارجی برای خروج از اقتصاد تک محصولی به خصوص با توجه به توان جامعه پزشکی ایران و ارزان بودن این خدمات نیز از دیگر مزیت‌های ورود سرمایه‌گذاران خارجی عنوان شده است.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha