کد خبر: اولين-كنگره-ي-بين-المللي-اعتياد-و-رفتار
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۵۱

با هدف هم انديشي و بحث و تبادل نظر جهت معضل اعتياد و ارائه ي دستاوردهاي جديد،اولين كنگره ي بين المللي اعتياد و رفتارهاي پرخطر آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دبير علمي اين كنگره اظهار داشت: اين كنگره با حضور صاحب نظران علم اعتياد، روانپزشكان و روانشناسان داخل و خارج كشور به مدت سه روز برگزار مي شود.

مجتبي ياسيني افزود: محورهاي اين كنگره شامل بررسي وضعيت اعتياد در كشور و مقايسه ي آن با جهان، بررسي اختلالات همراه با اعتياد، عوامل موثر در ايجاد اعتياد، درمان و پيشگيري از راههاي كاهش آسيب و كاهش تقاضا در زمينه ي اعتياد است.

وي تصريح كرد: امروز درمان اعتياد تنها يكي از ابعاد اين پديده است و نگاه همه جانبه به اين پديده ضرورتي است كه بيشترين سرمايه گذاري در خصوص آن بايد صورت گيرد.

وي عدم آگاهي، عدم شناخت مشكلات روحي و رواني مردم، نپرداختن مسئولان امر به مشكلات مردم و نهايتا ضعف آموزش را مهمترين عوامل مرتبط با شيوع بيماريهاي رواني در كشور برشمرد.

دبير علمي اين كنگره در ادامه بر ضرورت پرداختن به جنبه هاي مغفول مبارزه با اعتياد تاكيد كرد.

گفتنی است اولين كنگره ي يين المللي اعتياد و رفتارهاي پرخطر با حضور پيشكسوتان و اساتيد برجسته ي پزشكي و روانپزشكي با پذيرش ٢٠ مقاله و هفت پوستر از امروز به مدت سه روز در یزد برگزار مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha