کد خبر: از-هر-۳-ازدواج،-یک-مورد-به-طلاق-منتهی-می
۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵

طبق میانگین کشوری، از هر سه ازدواج، یک مورد به طلاق منتهی می شود؛ در حالی که کمتر از یک سال از شروع زندگی می گذرد.

 

دکتر امیرمحمود حریرچی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت بیان داشت: طلاق های زودرس به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می شود و نمی توان صرف یک مشکل به آن نگاه کرد.

حریرچی گفت: کم رنگ شدن ازدواج های آسان و انتخاب غلط به افزایش نرخ طلاق دامن می زند. اگر انتخاب منطقی نباشد و صرف هزینه های کلان را معیاری برای شروع زندگی در نظر گرفت، تضمینی برای تداوم آن نیست.

وی با تاکید بر این که همدلی و همراهی یک اصل در تداوم زندگی مشترک است، متذکر شد: بر اساس آمار، در برخی نقاط تهران ازدواج ها با عمر کمتر از یک سال به طلاق منتهی شده و در میانگین کشوری، از هر سه ازدواج، یک مورد برای طلاق اقدام می کنند؛ در حالی که زوجین کمتر از یک سال تجربه زندگی مشترک دارند.

کارشناس آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: زمانی که زوجین برای طلاق توافقی به دادگاه مراجعه می کنند، متاسفانه ارجاع برای مشاوره راهگشا نیست و سوتفاهم ها به اندازه اثر منفی داشته که برای جدایی اصرار دارند.

حریرچی بیان داشت: طلاق های زودرس، صدمات روحی و روانی بسیاری را برای زوجین به ویژه خانم ها به دنبال دارد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: طبق تحقیقات انجام شده، بسیاری از خانم ها ظرف کمتر از یک سال از جدایی پشیمان می شوند که ضرورت انتخاب درست در اینجا باز مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: بهتر است دختران و پسران به مشاوره های پیش از ازدواج بها دهند.

کارشناس آسیب های اجتماعی اظهار داشت: خانواده ها آگاه باشند اگر بنا باشد فرزندان ما به خاطر فرار از فضای متشنج خانه تن به ازدواج دهد، قطعا تجربه ناموفقی در انتظار وی است و در صورتی که بچه دار شود، با عنوان "فرزندان طلاق" مورد خطاب هستند که به شدت آسیب پذیر بوده و از یاد نبریم که آسیب دیده امروز، آسیب رسان فردا خواهد بود.

 

کد خبرنگار: ۴۱۰۲۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha