کد خبر: موج-پنجم-کرونا-گستردگی-بیشتری-دارد
۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳
موج پنجم کرونا گستردگی بیشتری دارد
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی، در سفر به استان بوشهر، در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های خاص ویروس جهش یافته دلتا، گفت: ویروس جهش یافته فعلی نسبت به ویروس‌ های قبلی، قابلیت سرعت انتشار و ابتلای بیشتری دارد و هیچ کس نمی‌ تواند با ساده ‌انگاری در رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در امان باشد.
معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: آمارها نشان می‌ دهد بستری‌ های بخش کرونایی بیمارستان‌ ها در پیک پنجم نسبت به موج قبلی، ۲ برابر افزایش یافته است.
دکتر جان‌ بابایی اظهار کرد: تا زمانیکه ویروس کرونا می‌ چرخد، می‌ تواند همه کشورها را در انتشار آن غافلگیر کند و در مدت کوتاهی در شرایط ناپایدار قرار دهد.
معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: امروز بیش از ۴۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ‌ها و معادل بیش از 50 درصد این افراد نیز خدمات لازم درمانی را به صورت سرپایی دریافت می‌ کنند.
تزریق واکسن در کشور تسریع یافته است
وی تاکید کرد: در همین ارتباط برای خدمات رسانی به موقع به بیماران تمام زیرساخت ‌های درمانی، بخش‌ های بستری وابسته به سازمان‌ ها و بستری موقت و سرپایی بیماران در کشور افزایش یافته است. این درحالی است که تزریق واکسن در کشور نیز تسریع شده است.
وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌ ها برای پذیرش بیماران درمانی استفاده می‌ شود، خاطر نشان کرد: در بخش تجهیزات درمانی و نیروی انسانی از همه ظرفیت‌ ها از جمله دانشکده‌ های پزشکی، پیراپزشکی، مامایی و پرستاری برای تأمین نیروی بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی استفاده می‌ شود.
دکتر جان بابایی ادامه داد: با اقدامات انجام شده مردم در زمینه ارائه خدمات هیچ نگرانی نداشته باشند، اما انتظار می‌رود خیران و گروه‌ های جهادی همانند گذشته مجموعه بهداشت و درمان را یاری کنند و در این موقعیت حساس با ورود به بیمارستان‌ ها ضمن کمک به این مجموعه در کنار بیمارانی که نیاز به کمک دارند، قرار گیرند.
وی ادامه داد: امروز مهمترین مشکل در کشور برگزاری تجمع‌ ها است که موجب شیوع و گسترش بیماری شده و با همراهی مردم در زمینه  رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی باید کارخانه تولید بیماری در کشور متوقف شود.
وی با اشاره به روند مثبت واکسیناسیون در کشور اضافه کرد: با سرعت بخشی در روند واکسیناسیون، نگرانی ما در آینده نسبت به ابتلا و شیوع ویروس کرونا کمتر و شرایط بهتری در آینده خواهیم داشت.
دکتر جان بابایی گفت: در حال حاضر جمعیت بالای ۶۰ سال در بیشتر استان‌ ها واکسینه شده اند و واکسیناسیون گروه ‌های پرخطر نیز در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه 30 درصد جمعیت استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شده ‌اند، افزود: افرادی که واکسن دریافت کرده ‌اند، کمتر در معرض ابتلا قرار گرفته ‌اند. اکنون بیشتر مرگ‌ ها در افراد میانسال است و فوتی سالمندان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه فشار سنگینی در ابتلا به بیماری کرونا در جامعه وارد شده است، تأکید کرد: هر مقدار نیاز به تجهیزات در بخش درمان، تشخیص و امکانات بستری در استان بوشهر لازم باشد، تهیه و تأمین می‌ شود و هیچ نگرانی در این عرصه وجود ندارد.
وی همچنین ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه، گفت: تلاش های خبرنگاران در دوران شیوع پاندمی کرونا بر هیچکس پوشیده نیست و کاملا واضح است ارتقای سطح اطلاعات جامعه و بویژه سطح بهداشت عمومی مرهون خدمات سریع و دقیق و بی طرف خبرنگاران عزیز بوده و مجاهدت های شما فعالان عرصه خبر در جهت انعکاس کاستی ها و ستودن ایثارها منشا بسیاری از تحولات کارآمد است.
دکتر جان بابایی در ادامه این سفر، از مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌ فارس بوشهر و بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته ‌ای بوشهر بازید و چگونگی ارائه خدمات به مراجعین در این مراکز را مورد ارزیابی قرارداد. وی همچنین از ساختمان کلینیک تخصصی بوشهر نیز بازدید کرد.
گفتنی است، بازدید از بیمارستان‌ های امیرالمؤمنین و سوانح و سوختگی گناوه و بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان نیز از دیگر برنامه ‌های سفر یک‌ روزه معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان بوشهر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha