کد خبر: مزاحمت-تلفنی-۲۰-درصد-حجم-تماس‌ها-با-او
۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
به گزارش خبرنگار سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، پیمان صابریان در نشست خبری خود، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهداف اورژانس ماموریت‌های اورژانس ۳۸ درصد افزایش داشته است که بر این اساس بیش از ۳۲۰۰ ماموریت روزانه داریم این در حالی است که اورژانس هیچ نیروی جدیدی به خدمت نگرفته است. وی افزود: تماس‌های تلفنی به مرکز اورژانس ۷۵۰۰ تا ۹۵۰۰ تماس است که ۲۰ درصد آنها مزاحمت تلفنی است و در حدود ۳۳۰۰ اعزام داریم که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ ماموریت به صورت درمان در محل است و بیش از یک هزار انتقالی به بیمارستان داریم. رئیس اورژانس تهران خاطر نشان کرد: پیش از این مدت زمان هر ماموریت ۵۹ دقیقه بود و در حال این زمان تغییر کرده و به ۵۱ دقیقه رسیده است. صابریان با تاکید بر اینکه در مدیریت زمان موفق بوده ایم و روزانه بدون آمبولانس وقت زیادی را به مجموعه اورژانس اضافه شده است اضافه کرد: این افزایش زمان می‌تواند سبب افزایش ماموریت‌ها شود. وی اضافه کرد: ۲۵۰ آمبولانس و ۲۰۰ موتورلانس در مکان‌های مختلف شهر تهران مستقر هستند و به مردم خدمات می‌رسانند. صابریان با تاکید بر اینکه زمان رسیدن بر بالین بیمار ۱۴ تا ۱۶ دقیقه است این زمان رضایت بخش است تصریح کرد: ماندگاری در بالین بیمار نیز کاهش پیدا کرده است و تلاش کردیم در زمان مدیریت کنیم. رییس اورژانس تهران اضافه کرد: ۲۰۳ پایگاه اورژانس در تهران قرار دارد که از سال ۹۶ پایگاه‌ها در داخل شهر افتتاح می‌شوند و این در حالی است که پیش از این پایگاه‌ها بیشتر در خارج از شهر افتتاح می‌‌شد. وی در خصوص امداد هوایی عنوان کرد: امداد هوایی بسیار فعال است و همین روز گذشته با کمک امداد هوایی دو قلب از یزد به تهران منتقل شد و دو نفر از مرگ حتمی‌نجات پیدا کردند. وی از استفاده کد ۷۲۴ خبر داد و افزود : سکته مغزی آمار بالایی در کشور داشته و عوارض زیادی به دنبال دارد و به همین دلیل ضرورت مراجعه این بیماران به مرکزی خاص مد نظر قرار گرفت و به همین دلیل کد ۷۲۴ در بیمارستان‌های دولتی راه اندازی شد و روزانه ما ۱۰ تا کد ۷۲۴ داریم که در اورژانس تهران به خوبی ماموریت‌های آن را دنبال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha