سامانه هوشمند ثبت اطلاعات کارگران و ماشین آلات رفت و روب برای نخستین بار در تهران راه اندازی می شود و امکان رصد لحظهای امور مربوط به نظافت شهر را به منظور افزایش سطح رضایت شهروندان فراهم می کند.
به گزارش خبرنگار شهری طبنا(خبرگزاری سلامت) صدرالدین علیپور با اشاره به استقرار سامانه هوشمند ثبت اطلاعات کارگران شهری و با تاکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری تلاش شد تا اکثر اقدامات سازمان به صورت هوشمند و با امکان نظارت و رصد بهتر انجام شود، گفت: در گذشته یکی از دغدغههای سازمان مدیریت پسماند ایجاد سیستم هوشمند برای رصد فعالیت کارگران خدمات شهری و ماشین آلات رفت و روب بود به همین منظور برای اولین بار با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا)، سامانه IT محوری را ایجاد کردیم تا با رصد لحظه ای فعالیتهای مربوط به رفت و روب شهر، خواستههای شهروندان در این زمینه تامین شود.
وی با اعلام این خبر که استقرار سامانه هوشمند مذکور خردادماه رونمایی میشود، ادامه داد: براساس این طرح، دو هزار و 300 خودروی رفت و روب به سیستم ردیاب (GPS) مجهز و ساعت شروع و پایان کار و نحوه فعالیت آنها در سطح شهر به طور مداوم کنترل و رصد میشود. علاوه بر این، روزانه اطلاعات بیش از 14 هزار کارگر از طریق ثبت چهره در زمان ورود و خروج به طور هوشمند ضبط میشود.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، راه اندازی این سامانه گامی مهم در حوزه هوشمندسازی خدمات شهری است چراکه امکان نظارت قوی بر عملکرد پیمانکاران و پاسخ دهی هر چه سریع تر به شکایات مردمیکه از طریق سامانه 137 گزارش میشود، را فراهم میکند.
نظر شما