کد خبر: آزمایش-رایگان-100-خبرنگار-در-خانه-مطبوعا
۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
آزمایش رایگان   100 خبرنگار در مراکز درمانی رضوی

مجتبی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت در مشهد به بیان برنامه‌های انجام شده در گرامی‌داشت مقام خبرنگار و ویژه برنامه های روز و هفته خبرنگار در این استان پرداخت و گفت: غبارروبی مزار شهدا در صدر برنامه‌های این هفته قرار داشت که با استقبال تعدادی از اصحاب رسانه در جبل النور کوهسنگی مشهد برگزار شد.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی افزود: با توجه به شیوع کرونا امسال با احصای دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت و ستاد پیشگیری و مدیریت کوید 19 اقدام به تهیه و تدوین پروتکل بهداشتی کنفرانسهای خبری و برنامه های روز خبرنگار نمودیم که در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ارائه و مصوب شد و در برخی از استان های دیگر کشور نیز مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: امضای تفاهمنامه همکاری خانه مطبوعات و رسانه های استان با شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی مشهد به عنوان یکی از معین های اقتصادی استان نیز از جمله اقدامات روزهای اخیر بود که ضمن ایجاد زمینه کسب و کارهای کوچک اقتصادی برای اصحاب رسانه می‌‌تواند باعث تعامل بهینه و پوشش رسانه‌ای فعالیت آنان باشد.

محمودی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امر سلامت همکاران رسانه ای که همواره در کارشان قرین با استرس هستند طبق هماهنگی به عمل آمده و دستور مساعد رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی مشهد بنا بر سهمیه مورد توافق، تعداد 100 نفر از اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان برای انجام انواع آزمایشها و چکاپ رایگان معرفی می شوند.

وی با اشاره به تبریک‌های مجازی روز خبرنگار امسال با توجه به وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال برای اولین سال خانه مطبوعات خراسان رضوی و بسیج رسانه استان اقدام به انتشار روزشمار ابتکاری هفته خبرنگار با شعارهای محموری کردند که در شهرستانهای استان هم اجرایی شد.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی با اشاره به دیدار با استاندار خراسان رضوی در هفته خبرنگار در قالب قرارگاه رسانه ای استان اظهار کرد:

در این دیدار دکتر رزم حسینی وعده برگزاری نشست ویژه با همه معین های اقتصادی استان را داد همچنین از پیشنهاد حضور اصحاب رسانه در کارگروه‌های تخصصی استانداری در مسیر توسعه اقتصادی استان استقبال کرد.

به گفته مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی  تعدادی بسته‌ی معیشتی برای حمایت از تعدادی از خبرنگاران با مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان پیش بینی شده که به زودی تقدیم آنها می شود.

وی همچنین با اشاره به تشرف خبرنگاران به حرم رضوی در روز عید غدیر، اظهار کرد: با موافقت مدیرعالی حرم مطهر رضوی تعداد هزار نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال استان در روز عید غدیر به دیدار پدر سادات امام رضا(ع) رفتند و ناهار را مهمان خوان ضیافت رضوی شدند.

وی مهمترین دغدغه خانه مطبوعات و رسانه های استان را بحث بیمه رسانه‌ نگاران دانست و گفت: برای مسئله بیمه خبرنگاران دو راهکار مد نظر قرار گرفته است اول اینکه از طریق وزارت ارشاد و بیمه خبرنگاران هنرمندان پیگیری لازم صورت پذیرد که با توجه به عدم تحقق این امر در چند سال اخیر برای عزیزان رسانه‌ای، برای

افرادی که شرایط بیمه را نداشتند، بیمه مشابهی از طرف یکی از مجموعه‌ها، برای این افراد در نظر گرفته شده است.

محمودی ضمن ابراز امتنان از همکاری میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با وجود تعطیلی موزه ها در شرایط کرونایی بازدید خبرنگاران از موزه ها به طور رایگان در این ایام به صورت محدود قابل انجام است و مراکز بوم‌گردی و اقامتی میراث فرهنگی تا پایان مرداد ماه جاری تخفیف ۵۰ درصدی را برای خبرنگاران قائل شدند.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط خاص بحران بیماری کرونا طی بیانیه ای سرگشاده از طرف خانه به همه اعلام کردیم که بنا به اهمیت سلامت خبرنگاران از حضور در رسانه ها معذوریم و البته با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مجازی تعدادی برنامه زنده موضوعی با اساتید ارتباطات خراسانی داشتیم.

محمودی طرح خادمیاری رسانه ای رضوی را از دیگر ظرفیت‌های مورد اقبال رسانه ها در هفته اخیر نامید و گفت: سه جلسه برنامه ریزی با مسئولان خادمیاری حرم مطهر رضوی داشتیم که جزئیات برنامه خادمیاران رسانه‌ای و کشیک های تخصصی آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که سهمیه ویژه‌ای برای این موضوع تخصیص یافت.

وی افزود: طبق پیگیری و هماهنگی انجام شده و با هماهنگی دکتر حاجیان رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی و نیز اهتمام معاون خدمات شهری شهرداری مشهد برای اعضای ساکن در مشهد عضو خانه مطبوعات، گلدانهای باطراوتی به رسم هدیه پیش بینی و درب منازل آنان تقدیم شد که اثر بشارتبخشی در روحیه همکاران رسانه ای داشت.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی همچنین آماده سازی بسته های اهدایی ویژه اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان را همراه با لوح تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه های مدنظر در این ایام اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha