سرشماری‌،اولین قدم برای توسعه کشورها/۱۲ آبان آغاز سرشماری عمومی کشاورزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: سر شماری‌ مهم‌ترین رویداد آماری هر کشوری بوده و انجام سرشماری‌ یک امر حیاتی و اولین قدم برای توسعه کشورها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، احمد خداوردی روز پنجشنبه (۳ آبان ماه) دد نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان بمناسبت روز آمار و برنامه ریزی، با بیان اینکه سر شماری‌ مهم‌ترین رویداد آماری هر کشوری هستند، اظهار کرد: انجام سرشماری‌ یک امر حیاتی و اولین قدم برای توسعه کشورها هستند.

وی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبان آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت، افزود: آمار و اطلاعات حاصل از سرشماری‌ها در شناسایی مزیت مناطق، تدوین برنامه‌های آموزشی، تامین امنیت جان و مال مردم، توزیع عادلانه خدمات در مناطق،مدیریت بحران‌ها،بهبود سیستم‌های تولید و توزیع،اصلاح سیاست‌ها و قوانین و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی، اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی کشور در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی ارائه می‌دهد، بیان کرد: این مهم تنها با اجرای سرشماری قابل حصول است و با توجه به فاصله گرفتن از آخرین سرشماری و تحولات سریع بخش کشاورزی، اجرای سرشماری در سال ۱۴۰۳ ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha