تاکید بر بهزیستی محله محور به عنوان راهبرد اصلی سازمان بهزیستی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر راهبرد بهزیستی محله محور در سازمان بهزیستی کشور گفت: این راهبرد با تفکرات این سازمان، سازگاری کامل دارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، «احمد میدری» با «سید جواد حسینی» رئیس سازمان بهزیستی کشور ، مدیران و کارشناسان آن سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی سازمان بهزیستی منابع مالی و ارتباط با بیرون از سازمان است، بر روابط این سازمان با دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: اگر در این سازمان مسئله‌ای وجود داشته باشد وضعیت بودجه ای نمی‌تواند آن را حل کند، بنابراین لازم است تحول ایجاد شود و این تحول در تعامل با دولت و مجلس تحقق پیدا می‌کند و به همین دلیل انتخاب مدیری که ارتباط بیرون سازمانی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه بهزیستی کمک کننده خواهیم بود، خاطر نشان کرد: مسائل بودجه ای و هم چنین خواسته‌های شغلی همکاران را با همکاری سازمان ذیربط پیگیری خواهیم کرد.

میدری گفت: تلاش می کنیم با هماهنگی مراجع زیربط حقوق مددجویان افزایش یابد.

وی با تاکید بر همگرایی بین معاونت‌ها و سازمان های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان بهزیستی کشور این تعاملات را ضروری دانست .
میدری اظهار داشت: راهبرد محله محور یا اجتماعی محور، باید به عنوان راهبرد اصلی این سازمان مورد توجه قرار گیرد چرا که این راهبرد با داشته‌ها و تفکرات بهزیستی سازگاری کامل دارد.

وی با یادآوری به طرح فقرزدایی محله محور و طرح نماد بهزیستی که به منظور توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور ایجاد شده بود گفت: باید این طرح را دوباره جدی بگیریم، متوقف نشویم و از ظرفیت های دیگری مثل مسجد، سرای محله، خانه های بهداشت و ... بهره بگیریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم بتوانیم تمام دستگاه‌ها را حول این محور جمع کنیم.

موسسات مردم نهاد، همراهان بزرگ ما هستند

میدری از با تاکید بر ظرفیت موسسات مردم نهاد برای سازمان بهزیستی کشور ، این موسسات را همراهان بزرگ سازمان بهزیستی دانست و افزود: باید از ظرفیت این موسسات به خوبی استفاده شود چرا که این نهاد ها داوطلبانه و با عشق و انرژی خاصی کنار سازمان فعالیت می کنند.
وی افزود: در نشست هایی که با موسسات مردم نهاد داشتم به این نتیجه رسیدم که برای حل مشکلاتی که آنها مطرح می کنند باید وحدت نظر و وحدت هدف پیدا کنید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر همگرایی با سایر دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از فعالیت‌های ما با نهادهای مختلف همپوشانی دارد و چون همکاری بین دستگاه کم است تعداد پرسنل بالا می‌رود و کار تخصصی پیش نمی رود.
میدری تصریح کرد: تا حد امکان باید اختلافات بین دستگاهی را کاهش دهیم.
وی گفت: امیدوارم با روحیه تعاملی رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزایش امکانات مالی و بودجه‌ای سازمان بهزیستی، محله محوری و اجتماع محوری به عنوان راهبرد کل وزارتخانه، رفع همپوشانی‌ها و هم افزایی بین دستگاه‌ها که وظایف نزدیک به هم دارند، در روند اجرا قرار بگیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امید این را دارم که بتوانیم در سازمان بهزیستی کشور خدمات بهتری را دهیم و در عین حال مددکارانی که با عشق اینجا کار می کنند، توانمندتر شوند و به جایگاه شایسته خود دست پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha