آیین نامه کانون های دانش آموزی هلال احمر ابلاغ شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی و شروع فعالیت سالانه جمعیت هلال احمر در مدارس، آیین نامه کانون های دانش آموزی به سراسر کشور ابلاغ شد.

سید هاشم حسینی المدنی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ضمن ابلاغ این خبر افزود: به استناد آیین نامه شورای هماهنگی تشکل¬های دانش آموزی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون دانش آموزی هلال احمر یکی از 4 تشکل فعال در مدارس است که در کنار بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و سازمان دانش آموزی در راستای اصول و اهداف نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به فعالیت می پردازد و در ترویج فرهنگ بشردوستی میان دانش آموزان تلاش می نماید.

کانون های دانش آموزی هلال احمر برآنیم تا ضمن نهادینه سازی فرهنگ بشردوستی در میان نوجوانان و پرورش نسلی مسئولیت پذیر به اشاعه این فرهنگ در کل جامعه کمک کنیم. آیین نامه مذکور به منظور فعال سازی و تقویت این کانون ها تدوین و جهت اجرا به سراسر کشور ابلاغ شده است. وی در ادامه گفت به استناد ایات و روایات اسلامی توجه به دوران نوجوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و این دوران زمانه پرورش و تربیت است. هرچه در این دوران بیشتر سرمایه گذاری کنیم در آینده ثمره بهتر وبیشتری خواهیم داشت. لذا ما با ایجاد کانون های دانش اموزی جهت توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری و پرورش انسان های مومن و آگاه تلاش می کنیم. وی گفت در همین راستا و در جهت توسعه مهارت آموزی ما ماهر را در مدارس ابتدایی فعال کرده و برای توسعه آن با همکاری وزارت آموزش و پرورش تلاش می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha