امام جمعه شیراز: تشکیل امت واحد اسلامی برای مقابله با زورگویی های دشمنان

تشکیل امت واحد اسلامی وظیفه یک یا دو کشور نیست، همه ۶۰ کشور اسلامی باید یک امت باشند تا دشمنان نتوانند به مسلمانان آسیب برسانند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه دشمنان اسلام خصوصا یهود و نصارا طرح و برنامه مشخصی را برای از بین بردن اسلام و تمدن و امت اسلامی دنبال می‌کنند و هدف آن ها جنگ تمدن‌ها و از بین بردن تمدن اسلامی است گفت: اگر همه ۶۰ کشور اسلامی یک امت باشند دشمنان نمی‌توانند به مسلمانان جهان آسیبی وارد کنند.

آیت الله دژکام به بحث اروپایی‌ها و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در خصوص جزایر ۳ گانه ایران هم اشاره کرد و گفت: طبق تاریخ ۲۵۰ ساله و نقشه‌هایی که از ایران وجود دارد متوجه خواهند شد که نه تنها این ۳ جزیره که چند صدکیلومتر آن طرف‌تر از خلیج فارس هم متعلق به ایران بوده است.

خطیب جمعه شیراز گفت: آن ها باید بدانند که با اتحاد امت اسلامی این نقشه آن ها برای تصاحب جزایر خنثی خواهد شد.

آیت الله دژکام در ادامه با عنوان اینکه مردم در جمعه نصر و با حضور بیش از ۲ میلیون نفر در نماز جمعه تهران ولایت پذیری و امامت پذیری را نشان دادند و با حضورشان ثابت کردند که امت اسلامی پشت ولایت فقیه می‌ماند و دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس اشاره کرد و گفت: با برگزاری این کنگره که از الان با برپایی نمایشگاه" روایت اقتدار" به پیشواز آن رفته ایم یاد شهدایی را گرامی خواهیم داشت که حق بسیاری بر گردن ما دارند.

آیت الله دژکام از مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاهیان خواست دانش آموزان و دانشجویان را به نمایشگاه ببرند تا از نزدیک با دیدن دستاوردها اقتتدار ایران اسلامی را نظاره گر باشند.
توجه به تولید و کمک به افزایش صادرات l,q,u دیگری بود که نماینده ولی فقیه در استان فارس به آن اشاره کرد.

آیت الله دژکام گفت: با توجه به اینکه این هفته روزی به نام صادرات خواهیم داشت از مسئولان می‌خواهم که با نگاه عالمانه علاوه بر ارئه آمار و ارقام دقیق به مردم زمینه تولید و به دنبال آن کمک به افزایش صادرات را دنبال کنند مساله‌ای که می‌تواند مشکل اقتصاد ملتمان را حل کند.

خطیب جمعه شیراز، گفت: دراطراف کشورمان ایران بیش از ۱۶ کشور وجود دارد که تقویت تولید و صادرات می‌تواند علاوه بر قوی کردن روابط با کشورهای همسایه وابستگی به نفت را نیز کاهش دهد و تولیداتمان بازار جهانی را در دست بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha