قبولی بیش از ۹ هزار سوادآموز در امتحانات سوادآموزی فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: ۹ هزار و ۳۴۷ نفر از سوادآموزان استان نمره قبولی را در امتحانات کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،رحیم کامیاب گفت: امسال از حدود ۲۲ هزار نفری که در کلاس‌های سوادآموزی حضور داشتند تا امروز بیش از ۷۰ درصد تعیین تکلیف شده اند و درصدد هستیم تا سوادآموزان باقیمانده را تا پایان مهرماه تعیین تکلیف کنیم.


وی با اشاره به میزان قبولی‌های استان در سال ۱۴۰۲ افزود: تا امروز در مجموع ۹ هزار و ۳۴۷ نفر از سوادآموزان موفق شده اند در امتحانات سوادآموزی حائز نمره قبولی شوند که این آمار اهمیت برگزاری درست آزمون‌های پایانی و تصحیح اوراق مطابق با شیوه نامه مربوطه را دوچندان می‌سازد.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: برای آموزش سوادآموزان باید در کنار آموزش دهندگان، از ظرفیت نیروهای جهادی، فرهنگیان و افرادی که در صف مقدم آموزش به بیسوادان قرار دارند نیز بهره برد تا ایده‌ها و نظرات جدید برای آموزش‌های خلاقانه و تحول گرایانه به کار بسته شود.


وی اضافه کرد: مهمترین وظیفه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی نظارت بر فرآیندهای سواد آموزی شامل برنامه ریزی، شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت سوادآموزان با هدف دستیابی به ارائه راهکارهای مناسب بومی و اجرای آن‌ها برای حل مشکلات و آسیب‌ها می‌باشد و باید در جلسات ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت به بیان این مسائل پرداخت.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به توانمندسازی آموزش دهندگان گفت: افزایش کیفیت نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه کاری این معاونت است و در این راستا کارگاه‌هایی نظیر روش‌های نوین تدریس، شیوه‌های نوین مدیریت کلاس درس، افزایش خلاقیت و درس پژوهی در سطح شهرستان‌ها و مناطق اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha