کارگاه آموزشی «مراقبت های پرستاری در مدیریت درد بیماران بستری» برگزار شد

کارگاه آموزشی «مراقبت های پرستاری در مدیریت درد بیماران بستری» به همت مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معاون مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه در این باره گفت: یکی از وظیفه های اصلی تیم درمانی در بخش های مراقبت های بستری بیمارستان ها و مراکز درمانی، به کارگیری برنامه منسجم برای مدیریت درد در مراقبت های پرستاری است.

«حمیده فلاح مهرآبادی» با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی در راستای اجرای شیوه نامه مراقبت های پرستاری در مدیریت درد بیماران بستری و به همت مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری مدرسان معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: استفاده از شیوه نامه های درد می تواند تاثیرات مثبتی در کاهش تجربه درد در بیماران بستری در این بخش ها را داشته باشد.

آشنایی با مفاهیم پایه و فیزیولوژی درد، آشنایی با مقدمات پایش درد و ملاحظات اخلاقی مربوطه، آشنایی با ارزیابی و تشخیص درد در بیماران بستری بر اساس مقیاس های معتبر جهانی، آشنایی با روش های تسکین درد دارویی و غیر دارویی کنترل درد از جمله موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

این کارگاه آموزشی دو روزه با حضور سوپروایز آموزشی و پرستاران شاغل در بخش های بستری بیمارستان های منتخب زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت دانشگاه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha