برگزاری کنگره ملی "مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی"  به میزبانی استان زنجان

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از برگزاری کنگره ملی "مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی"  با با مشارکت انجمن نفرولوژی ایران و دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ۱۸ الی ۲۰ مهر ماه سال جاری به میزبانی استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر ایوب پزشکی، در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کنگره ملی "مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی" به میزبانی استان زنجان، اظهار کرد: این کنگره در ۳ روز از ۱۸ تا ۲۰ مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار می‌شود و طی آن ۴۵ سخنران به سخنرانی و ارائه مقالات و پژوهش‌های خود می‌پردازند.

وی افزود: کنگره ملی "مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی" با شرکت بیش از ۱۵۰ نفرولوژیست (متخصص بیماری‌های کلیوی) از سراسر کشور و باحضور اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی با مشارکت انجمن نفرولوژی ایران و دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نفرولوژی را رشته‌ای وسیع و گسترده توصیف و بیان کرد: به جرات می‌توان گفت نفرولوژی گسترده‌ترین رشته‌ی فوق‌تخصصی در بین همه‌ی رشته‌ها و حتی زیرگروه‌های داخلی است. همکاران هر انجمن علمی برای بهرمندی از دستاوردهای روز علمی ارتقا و نشر تحقیقات خود هر سال یکبار در قالب سمینار یا کنگره دور هم جمع می‌شوند.

پزشکی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند، دچار اختلال در کارکرد کلیه یا اختلالات الکترولیتی یا اختلالات اسید و باز می‌شوند و از همین رو مراقبت‌های ویژه بدون حضور متخصصان آی‌سی‌یو، متخصصان ریه و متخصصان نفرولوژی معنا ندارد و به همین دلیل در این کنگره از سخنرانان و متخصصان سایر رشته‌ها برای فراگیری نحوه‌ی ایجاد تعامل در درمان بیماران تحت مراقبت‌های ویژه، بهره‌ خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه در حین برگزاری کنگره ملی "مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی" نمایشگاهی از دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی مرتبط با نفرولوژی دایر خواهد شد، گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط متقابل بین متخصصان و شرکت‌های تولید و پخش دارو و تجهیزات پزشکی است و طی آن، زمینه‌ی رقابت بین این شرکت‌ها فراهم شده و محصولات آنان به متخصصان معرفی می‌شود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کنگره‌ی ملی در زنجان، اظهار امیدواری کرد: این رویداد فرصتی برای ارتقای علمی شرکت‌کنندگان و همچنین زمینه‌ای برای انتقال فرهنگ زنجان و نشان دادن نقاط قوت سیاحتی و گردشگری این استان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha