جریان مقاومت پیرو حسین ابن علی(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، خاطرنشان کرد: جریان مقاومت پیرو حسین ابن علی(ع) و آن حضرت عامل حیات و بقای بشر است و عزت و پیروزی می‌ آورد و امروز لشکریانش که در مقابل رژیم عنود و جهنمی اسرائیل می‌ جنگند، سربازان امام حسین(ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ های نماز جمعه کرمان، گفت: یکی از کلاس‌ های والای تربیت اسلامی، جهاد اسلامی است.

وی، جنگ و جهاد و جبهه در نگاه دینی را کارخانه انسان‌ سازی و از قوانین عمومی حاکم در نظام آفرینش دانست و افزود: غالب درگیری‌ های تاریخ دفاع جبهه حق در مقابل باطل و زورگویان است.

امام جمعه کرمان، جهاد و مجاهدان را از عزیزترین گروه‌ ها و اقشار جامعه بشری دانست و اظهار کرد: آنقدر خط جهاد و شهادت در پیشگاه خدا با ارزش است، که خداوند به جهادگر بیدار قسم می خورد.

حجت‌ الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به لزوم وحدت در مقابل دشمن ادامه داد: گاهی باید سوریه، لبنان، فلسطین، ایران و همه جبهه‌ ها را علیه دشمن فعال کرد و همه مسلمین لشکر واحد شده و همه قدرت خود را مقابل دشمن به کار بگیرند.

وی با اشاره آیات ابتدایی سوره مبارکه عادیات خاطرنشان کرد: خداوند به اسب‌ هایی که در میدان جهاد در خدمت مجاهدان است و بر اثر دویدن ضربان قلب آنها تند می‌ شود، قسم یاد می‌ کند و از اصول لایتغیر این است که همیشه باید در برابر دشمن مهیای جهاد نظامی، فرهنگی، سیاسی و جهاد در همه عرصه‌ ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: اگر خدا به اسب رزمنده قسم می‌ خورد؛ مطمئن باشید امروز به تانک و موشک رزمنده قسم یاد می‌ کند، زیرا تانک و موشک وقتی در راستای جهاد اسلامی قرار گرفت مقدس می‌ شود و خدا فرمود "و اعدوا لهم ماستطعتم.." در مقابل دشمن همه ظرفیت و توان خود را بکار بگیرد و خود را آماده کنید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه " ملتی که شهادت دارد؛ اسارت ندارد" و سخن حاج قاسم که " ما ملت امام حسینیم" افزود: ملت امام حسین علیه‌ السلام اسارت ندارد؛ ملت جهاد اسلامی و شهادت است و در برابر زورگویان عالم می‌ ایستد و امروز روز جهاد اسلامی است.

وی در خطبه دوم نمازجمعه سالگرد اشغال افغانستان توسط آمریکای جهان‌ خوار را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از ۲۰ سال سرشکسته و شکست خورده مجبور شد آنجا را ترک کند؛ آمریکای جهان‌ خواری که به خصوص در جغرافیای اسلامی در حال ایجاد شرارت و تجاوز و ظلم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به در پیش بودن سالگرد عملیات بزرگ و پیروزی عظیم طوفان‌ الاقصی که پیروزی بزرگی نصیب عالم اسلام بخصوص رزمندگان و مجاهدان فلسطین کرد و باعث شکستن هیمنه اسرائیل غاصب و ارباب او آمریکا شد؛ در خطاب به مجاهدان فلسطین و لبنان گفت: بدانید جهان در سیطره سنت‌های الهی است و یکی از سنت‌ های لایتغیر آن " ان مع‌ العسر یسری" است؛ که همراه سختی‌ها، پیروزی‌ ها و نصرت‌ های فراوان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی ایران نمونه زنده اجرایی شدن این سنت لایتغیر است؛ به شرایط اول انقلاب و شهادت بزرگانی چون شهیدان چمران، بهشتی، رجایی و باهنر و... اشاره و یادآوری کرد: این در حالی بود که در تصمیم‌گیری در جنگ هم اختلاف وجود داشت و با این همه درگیری و شرایط نامناسب، کشور باید شکست می‌ خورد.

وی متذکر شد: اما از آنجا که خدا راه را بر روی مجاهدان مخلص خود باز می‌ کند و از جایی که فکر نمی‌ کنند، نصرت و پیروزی به همراه می آورد؛ کشور از همه بحران‌ ها گذشت و بر همه فتنه‌ ها و شرارت‌ ها غالب شد.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: امروز درخت تنومند جمهوری اسلامی را در حالی می‌ بینید که غرش موشک‌ های سپاه در کنار ارتش فداکار؛ اسرائیل و جهان را در بهت فرد می‌ برد و غرش موشک‌ های نقطه‌ زن و قدرتمند جمهوری اسلامی آرامش غزه و لبنان را به همراه دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بر همه رزمندگان سپاهی و ارتشی و نیروهای مسلح که غرور ملی و عزت اسلامی را در تاریخ ثبت کردند؛ درود فرستاد و اظهار داشت: حزب الله که گروهی شبه‌ نظامی بود، امروز تبدیل به سپاهی مقتدر شده که هر لحظه اراده کند، سرزمین‌ های اشغالی را آزاد خواهد کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهید سیدحسن نصرالله بیان کرد: ایشان از خطه شهید اول و شهید ثانی است؛ دو شهیدی که قلم زدن آنان تبدیل به متن علمی و فقهی حوزه‌های علمیه شده و سیدحسن نصرالله آن را ترجمان واقعی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: شهید سید حسن نصرالله، افتخاری برای اسلام و آینده بشریت است، که وقتی از او درباره علت بوسیدن دست رهبری در کنفرانس اسلامی پرسیدند؛ گفت مرا مرد سال عرب اعلام کردند؛ خواستم بگویم من شاگرد آیت‌ الله خامنه‌ ای هستم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه وعده الهی نزدیک است و قرآن فرمود خداوند از جایی که فکر نمی‌کنید پیروزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ اظهار کرد: دشمن فکر می‌ کند سلاح دارد، اما از داخل خالی است و شهیدان سرمایه هستند و از دست نمی‌ روند.

وی ابراز داشت: شهید و شهادت طاهر و مطهر است و جامعه را پاک و تطهیر می‌ کند و مرکز و عامل انفتاح و نه انسداد هستند، لذا چه شهدا زیادتر، پیروزی نزدیک‌ تر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، خاطرنشان کرد: جریان مقاومت پیرو حسین ابن علی(ع) و آن حضرت عامل حیات و بقای بشر است و عزت و پیروزی می‌ آورد و امروز لشکریانش که در مقابل رژیم عنود و جهنمی اسرائیل می‌ جنگند، سربازان امام حسین(ع) هستند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، در پایان هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha