آب شرب پایدار ۱۰ روستای کردستان تامین شد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با اقدامات انجام گرفته ۱۰ روستا در ۵ شهرستان استان در تابستان امسال با هزینه ۳۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، محمد فرهاد با اعلام این خبر گفت: در شهرستان سنندج آبرسانی به روستاهای ماچکه علیا، گزان علیا، سیاسران علیا و سفلی و تخته با جمعیت مجموع ۱۲۹۳ نفر و با هزینه ۱۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

وی افزود: در شهرستان دیواندره آبرسانی به روستاهای ینگی کند و غیبی سور با جمعیت مجموع ۴۹۱ نفر با هزینه ۶۵ میلیارد ریال، در شهرستان دهگلان آبرسانی به روستای کرگ آباد با جمعیت ۳۸۴ نفر و هزینه ۵۰ میلیارد ریال، در شهرستان سروآباد آبرسانی به روستای سپیدار با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و با جمعیت ۲۶۲ نفر و در شهرستان کامیاران آبرسانی به روستای لاین با جمعیت ۳۸۷ نفر و با هزینه ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: در این پروژه های آبرسانی، تأمین آب از چاه، احداث خطوط انتقال و مخازن، اجرای شبکه توزیع و ایستگاه پمپاژ، نصب انشعابات و بهسازی چشمه انجام شده است.

فرهاد ادامه داد: آبرسانی به روستاهای استان در قالب پروژه های جهاد آبرسانی، خیرین آبرسان، اعتبارات ملی و تک روستایی به طور مستمر در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد و با قوت این کار را تا بهره مندی تمامی روستاهای نیازمند به آب شرب پایدار ادامه می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha