حفظ منابع آبی فارس با بهره گیری از سامانه های نوین آبیاری

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، از صرفه جویی سالانه یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آب در این استان با استفاده از روش های نوین آبیاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) ازفارس، سیدمحمود رضا طباطبایی بیان کرد: تاکنون 434 هزار و 333 هکتار از اراضی تحت کشت استان فارس به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند که 247 هزار و 333 هکتار آن از محل تسهیلات بانکی یا کمک های بلاعوض دولتی اجرا شده است.


این مقام مسئول تصریح کرد: از سطح مذکور 89 هزار و 646 هکتار به سامانه آبیاری بارانی، 154 هزار و 26 هکتار به سامانه آبیاری موضعی و سه هزار و 82 هکتار به سامانه آبیاری کم فشار مجهز شده اند.


به گفته وی؛ سطحی معادل 187 هزار هکتار از اراضی استان فارس نیز بدون استفاده از منابع دولتی و از طریق خود اجرایی به انواع سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: از آنجا که منابع آبی استان فارس، به عنوان عامل اصلی محدود کننده در بخش کشاورزی با مشکل مواجه است، توسعه سامانه های نوین آبیاری به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در راستای حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و خاک و پایداری تولید مورد استقبال چشمگیر بهره‌برداران قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha