پایان تسطیح اراضی پایاب سد درودزن در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش پایاب سد درودزن این شهرستان با استفاده از اسکریپرهای لیزری تسطیح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، ایرج دهقانی اظهار کرد: طرح مذکور با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و مشارکت ۱۵ درصدی ذینفعان به مرحله بهره برداری رسید.


وی با بیان اینکه فناوری تسطیح لیزری یکی از راهبردهای نوین در افزایش راندمان آب در بخش کشاورزی محسوب می شود، تصریح کرد: اجرای این طرح زیربنایی زمینه مدیریت بهینه آب در اراضی زراعی ۱۱ نفر از بهره برداران بخش کربال خرامه را فراهم نموده است.


این مقام مسئول، کاهش زمان آبیاری، افزایش راندمان آبیاری، استقرار صحیح گیاه، تسهیل عملیات برداشت، افزایش سطح زیر کشت و عملکرد محصول را از مزایای تسطیح لیزری اراضی عنوان کرد.


دهقانی بر لزوم ارتقاء دانش و بینش فنی کشاورزان تاکید کرد و افزود: بهره گیری از تکنولوژی خط مکانیزاسیون در زمین های زراعی و باغی کاهش هزینه های تولید و افزایش عملکرد محصول را به دنبال دارد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با اشاره به ۳۶۴ پرونده در انتظار انجام تسطیح اظهار کرد: قراردادن طرح تسطیح لیزری در برنامه توسعه ملی کشور نقش بسزایی در دستیابی به توسعه پایدار خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha