حوزه‌ روستایی از نظر مراقبت ها در وضعیت مناسبی قرار دارد

مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: نظام سلامت ایران در حوزه‌های روستایی در وضعیت مناسبی از نظر مراقبت‌ها قرار دارد ولی متأسفانه در حوزه شهری این چنین نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر مجید صادقی، روز سه شنبه(۶ شهریور ماه) در مراسم تجلیل از پزشکان انجمن خیریه کلیوی استان زنجان، با بیان اینکه انجمن خیریه کلیوی استان زنجان یکی از انجمن‌های بسیار فعال و پای کار در استان زنجان است، گفت: در استان زنجان ۱۰۰ موسسه و انجمن مرتبط با سلامت در استان زنجان فعالیت می‌کند انجمن کلیوی یکی از قدیمی‌ترین قدیمی‌ترین‌ها بوده که در حوزه کلیوی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۴ موسسه خیریه در حوزه درمان فعالیت می‌کند،افزود: این موسسات علاوه بر برنامه‌های حمایتی از بیماران تحت پوشش در بحث درمان نیز ورود پیدا کرده‌اند.

معاون اجتماعیمدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بیماران به جز دغدغه بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشند، بیان کرد: متاسفانه شرایط اجتماعی امروزی به گونه‌ای است که یک بیمار علاوه بر بیماری چالش‌های اساسی دیگری نیز مواجه می‌شود و ما نیز بر خود وظیفه می‌دانیم در مجموعه دانشگاه تسهیلگری را داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه انتظار می‌رود که بتوانیم در گلوگاه‌ها جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیریم، گفت: نظام سلامت ایران در حوزه‌های روستایی در وضعیت مناسبی از نظر مراقبت‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا در حوزه‌های روستایی قبل از تولد کودک تا زمان سالمندی برنامه‌های مراقبتی در روستاها تعریف شده و اجرا می‌شود ولی متاسفانه در حوزه شهری این چنین نیست.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha