کد خبر: 219852
۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹

نظام سلامت، نیازمند تعامل و مشارکت اهالی رسانه

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور مطرح کرد:
نظام سلامت، نیازمند تعامل و مشارکت اهالی رسانه

با حضور اصحاب رسانه نشست خبری رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران برگزار شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)نشست خبری رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران با حضور فعالان رسانه در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد. دکتر محمد رئیس زاده در این نشست بر اهمیت تعامل نظام سلامت با نظام رسانه به منظور ارتقای سطح سواد سلامت مردم، تاکید کرد.

وی در این نشست از خدمات خبرنگاران در این عرصه قدردانی کرد و فعالان رسانه‌را صدای حقیقت‌گو جامعه دانست.

به گفته وی در بحث خودمراقبتی، از رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه سلامت انتظار داریم پای کار باشند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه تصریح کرد: رشد نظام سلامت، بدون مشارکت علمی، فرهنگی و حرفه‌ای اهالی رسانه غیر ممکن است.

محمد رئیس زاده همچنین بر این مساله تاکید کرد که حل چالش‌های نظام سلامت نیز با مشارکت و ارتباط و تعامل رسانه‌ها ممکن خواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه موفقیت دکتر ظفرقندی اشراف خوبی به حوزه بهداشت و درمان دارد، گفت: انتظار می‌رود وزیر بهداشت پیشنهادی دولت چهاردم در حوزه بهداشت و درمان به اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه توجه کند و در تضاد با آنها اقدامی انجام نشود.

رئیس زاده همچنین با تاکید بر اینکه مداخلات غیر مجاز سلامت مردم را به خطر می اندازد، اظهار داشت: این مداخلات عملکرد علمی و جامعه پزشکی را به خطر می اندازد باید به سایت های غیرمجاز تبلیغاتی نظارت شود، البته سازمان نظام پزشکی اقداماتی را در این جهت انجام می دهد.

وی افزود: مردم نباید به تبلیغات توجه داشته باشند. رسانه‌ها سعی کنند مردم را در برابر تبلیغات غلط آگاه و واکسینه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha