گزینه اصلی وزارت بهداشت، محمدرضا ظفرقندی است

گزینه اصلی وزارت بهداشت، با بررسی گمانه‌زنی های رسانه‌ها، تقریبا مشخص است. در این گزارش درصدد هستیم با ویژگی‌های محمدرضا ظفرقندی به عنوان گزینه اصلی وزارت بهداشت دولت چهاردهم آشنا شویم.

احتمالی ترین وزیر بهداشت دولت چهاردهم

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (طبنا)، این‌روزها پرونده روند انتخاب وزرا و مدیران دولت پزشکیان در حال بسته شدن است. در ابتدا گمانه‌زنی‌ها و تعداد اسامی پیشنهادی برای وزارت بهداشت بسیار زیاد بود؛ اما هم‌اکنون رسانه‌ها به یک گزینه رسیده‌اند. گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که گزینه اصلی وزارت بهداشت، محمدرضا ظفرقندی است.

گزینه اصلی وزارت بهداشت چگونه انتخاب می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید، انتخاب گزینه اصلی وزارت بهداشت کار دشورای است. رئیس‌جمهور منتخب چندین سال به عنوان وزیر بهداشت کشور فعالیت داشت. وی به تمام مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت واقف است؛ لذا اینکه رئیس‌جمهور منتخب چگونه به گزینه وزارت بهداشت رسیده است، می‌تواند یکی از بحث‌های مهم باشد. گزینه اصلی وزارت بهداشت علاوه‌ بر داشتن قابلیت‌های تشخیصی و اجرایی، باید صلاحیت خود را برای این مسئولیت خطیر و مهم حفظ کند. اجرای سیاست‌ها و عدالت در سلامت از موضوعات اساسی و بنیادی در این حوزه محسوب می‌شود. گزینه اصلی تصدی وزارت بهداشت دولت پزشکیان کار بسیار دشواری در ادامه راه دارد. وی باید با تلاش و پشتکار مداوم مهم‌ترین اهداف و وظایف را محقق کند.

مسئولیت محمدرضا ظفرقندی چیست؟

محمدرضا ظفرقندی هم‌اکنون پزشک و سیاستمدار حاذقی است که در سال ۱۳۹۷ با ۱۳۴ رأی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور شد. وی در زمان جنگ بین ایران و عراق فعالیت‌های بسیار چشمگیر و مهمی انجام داده است. کمک های او در روند درمان بیماران شیمیایی جنگ ایران و عراق بسیار موثر بود. یکی از دلایلی که مسعود پزشکیان، محمدرضا ظفرقندی را برگزیده، آشنایی وی با نظام سلامت کشور است. پرس و جوهای رسانه ای نشان می‌دهد یکی از ویژگی‌های بارز و قابل توجه محمدرضا ظفرقندی، روحیه جهادی و کمک‌کننده وی است. در سال ۱۳۶۲ محمدرضا ظفرقندی دانشجوی رشته پزشکی بود؛ اما برای کمک به مصدومین جنگ اعزام شد. در جدول زیر به برخی از اطلاعات گزینه اصلی وزارت بهداشت اشاره شده است:

گزینه اصلی وزارت بهداشت، محمدرضا ظفرقندی است

محمدرضا ظفرقندی زاده: ظفرقند، متولد ۱۳۳۷
محل تحصیل: دانشگاه علوم پزشکی تهران محل زندگی: تهران
پیشه: استاد دانشگاه، جراح عروق، پژوهشگر پزشکی اقدامات برجسته: رئیس سازمان نظام پزشکی
حزب سیاسی: اصلاح‌ طلبان فرزندان: ۲ دختر و یک پسر

وزیر بهداشت پزشکیان با چه چالش‌هایی مواجه است؟

در سال‌های اخیر نظام سلامت با چالش‌های زیادی روبرو بود که مهم‌ترین آن مهاجرت پزشکان و پرستاران است. هر چند به طور کلی عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت را می توان خوب ارزیابی کرد، اما برای حرکت با سرعت به سمت توسعه در حوزه بهداشت نیازمند تلاش بیشتری هستیم. تکمیل شبکه بهداشتی درمانی کشور در تمام سطوح باید در دستور کار قرار گیرد. کاهش تعارض منافع، استفاده حداکثری از مشارکت اجتماعی و توان بخش غیردولتی از جمله آنها است. همچنین تسلط بر اقتصاد سلامت و اعتقاد به خدمات الکترونیک مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در وزارت بهداشت به آن رسیدگی کرد. در این سال‌ها به دلیل کمبود برخی از داروها مردم مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند. بدیهی است نظام سلامت باید به عنوان یکی از سه رکن مهم در دولت چهاردهم مورد توجه قرار بگیرد.

نتیجه‌گیری:

گزینه اصلی وزارت بهداشت ویژگی‌های علمی و شاخص بسیار زیادی در کارنامه خود دارد. وی به عنوان پزشک و سیاستمدار ایرانی از توانمندی‌های بسیار برخوردار است. شاید یکی از دلایلی که محمدرضا ظفرقندی به عنوان گزینه اصلی وزیر بهداشت در دولت چهاردهم انتخاب شده است، معیارهای شاخص وی باشد. باید دید در صورت معرفی به مجلس، آیا می تواند از نمایندگان رای اعتماد بگیرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha