کاهش ۳۵ درصدی کشف انشعابات غیر مجاز آب در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به شناسایی و کشف ۵۴۲ فقره انشعاب غیرمجاز در سال جاری گفت: این میزان کشف و شناسایی انشعاب غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علی محمد نادرخانی با اشاره به اینکه ۵۴۲ فقره انشعاب غیر مجاز در استان زنجان شناسایی شده است اظهار کرد: از این تعداد ۴۲۵ فقره به مجاز تبدیل شده است که بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز کشف شده به ترتیب مربوط به شهرهای زنجان، ابهر و قیدار است.

وی افزود: این میزان کشف و شناسایی انشعاب غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است که برای عبور موفق از تابستان بزودی مانور شناسایی انشعابات غیرمجاز در سرتاسر استان آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: پیش بینی می شود ۹ هزار انشعاب غیرمجاز در استان وجود داشته باشد که طبق هدف گذاری انجام شده امسال ۴هزار فقره از این انشعابات جمع آوری خواهد شد.

نادرخانی خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز بیشتر در مناطق روستایی و فعالیت های آببری همچون آبیاری باغ و باغچه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: انشعاب غیرمجاز عدالت در توزیع آب را تحت تاثیر قرار داده و آبرسانی به سایر مشترکین را با اخلال جدی مواجه می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: حدود دو درصد از کل انشعابات استان را غیرمجازها به خود اختصاص داده اند که بیش از ۱۰ درصد از کل تولید آب در این بخش هدر می رود.

نادرخانی تصریح کرد: میزان آب مصرفی در بخش انشعابات غیرمجاز، جزو هدر رفت های ظاهری است که در کنار خرابی کنتور های آب و تجهیزات اندازه گیری بخشی از هدر رفت را به خود اختصاص می دهد.

وی گفت: امسال ۱۹هزار دستگاه کنتور خراب در استان وجود دارد که بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تعویض شده است.

این مسئول با اشاره به این نکته که قانون گذار اختیارات مناسبی جهت جریمه و برخورد با متخلفین در حوزه انشعابات غیرمجاز در اختیار شرکت های آبفا گذاشته است، اظهار کرد: در عین حال سیاست های تشویقی برای خوداظهاری مشترکین در تبدل انشعابات غیرمجاز به مجاز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha