خرید گندم از  کشاورزان زنجانی به بیش از ۱۲۴ هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی به ۱۲۴ هزار و ۷۳۳ تن گندم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: تاکنون عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۲ مرکز انجام می‌شود و مراکز دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم به مراکز در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: تاکنون ۷ هزار و ۷۱۸ محموله گندم از ۶ هزار و ۲۴۴ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به وسلیه بخش دولتی و خصوصی انجام می شود، گفت: کشاورزان محترم می توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیرسازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل نمایند.

زمانی با اشاره به اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۲ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان می باشد، افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، بیان کرد: کشاورزان میباست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

این مسئول اظهار داشت: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع شده و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهند کرد.

زمانی با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای ۴ درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می شود، توضیح داد: محموله های گندم بالای ۵ تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از ۵ تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون های روستایی) قابل تحویل می‌باشد.

وی ادامه داد: در راستای بررسی کیفیت روند خرید تضمینی گندم توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha