تاکنون موردی از بیماری تب دنگی در کرمان گزارش نشده است

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون موردی از وجود پشه آئدس در استان کرمان شناسایی نشده و موردی از بیماری تب دنگی نیز گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی امروز ۱۹ تیرماه اظهار داشت: بیماری تب دنگی از بیماری‌ های ویروسی خونریزی دهنده است؛ که توسط پشه ناقل آئدس منتقل می‌ شود و پشه عامل بیماری از حدود سال ۱۳۹۸ در کشور ما صید شد، اما چون ویروس بیماری در جامعه وجود نداشت منجر به انتقال بیماری نمی شد.

وی ادامه داد: از حدود دو ماه قبل مواردی از بیماری تب دنگی از کشورهای همسایه به ویژه کشور امارات وارد کشور شده بودند شناسایی شد؛ که عمدتا در استان‌ های هرمزگان و فارس بود و بعضی از این افراد به خاطر حال عمومی بد راهی بیمارستان‌ ها شدندکه بهبود پیدا کردند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شناسایی مواردی از آلودگی پشه آئدس در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همسایگی این دو استان با کرمان، اضافه کرد: بنابراین باید آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم؛ که در این راستا محور فعالیت‌ های دانشگاه بر دو امر آموزش و اطلاع رسانی به نیروهای متخصص، مراقبان سلامت و عموم جامعه است.

دکتر صحبتی ابراز داشت: محور دوم فعالیت‌ های دانشگاه رصد حضور پشه عامل بیماری و ویروس عامل بیماری در جامعه است؛ که خوشبختانه تا امروز موردی از وجود پشه در استان کرمان شناسایی نشده و نه موردی از بیماری در سطح استان گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: البته این مراقبت و هوشیاری باید در سطح جامعه وجود داشته باشد، در صورتی که اتفاق افتاد بتوانیم پاسخ‌ گویی سریع و به هنگام را داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha