تقویت انقلاب اسلامی با انتخاب اصلح

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات گفت: امیدواریم با انتخاب اصلح نظام و انقلاب اسلامی را در سطح جهان، منطقه و ایران تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به حضور پرشور مردم در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: این حضور نشانگر همراهی مردم با ولایت، دین و انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه در این روز مهم و سرنوشت ساز از همه مردم انتظار داریم به نایب امام عصر (عج) لبیک گفته و با حضور خود پای صندوق‌های رأی، نظام را یاری کنند، گفت: امید داریم مردم با حضور حداکثری خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شخصیت اصلح را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید فردی را انتخاب کنند که فرهنگ عاشورا را باور داشته و ادامه دهنده جریان کربلا باشد، بیان کرد: امیدواریم با انتخاب اصلح نظام و انقلاب اسلامی را در سطح جهان، منطقه و ایران تقویت شود.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه آثار و برکات صدور انقلاب اسلامی را در سطح جهان شاهد هستیم، گفت: نباید از دیگران عقب بمانیم یا در آمریکا و اروپا دانشگاهیان جزو جبهه مقاومت شوند و فریاد عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ظالمان را سر دهند اما بعد از ۴۵ سال هنوز قدر نظام، ولایت و خون شهدا را ندانیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام اسلامی نیاز به مراقبت دارد، افزود: دشمنان بیرونی با اصل نظام اسلامی در سطح جهان مخالف هستند و با آن مبارزه می‌کنند اما عده‌ای در داخل، نظام را قبول ندارند.

وی با تاکید بر اینکه گاهی در نظام الهی انحرافاتی توسط دشمنان بیرونی و درونی به وجود می‌آید، تصریح کرد: باید با کفار و منافقان نبرد و جهاد کرد چون دشمنان چه کسانی که با اساس نظام مقابله می‌کنند و چه افرادی که موضوعاتی از جمله دنیاطلبی آنها را به انحراف کشانده، در تلاش برای مبارزه هستند.

وی با اذعان به اینکه هفته گذشته عده‌ای پای صندوق‌های رأی به عنوان یک واجب سیاسی حاضر نشدند، بیان کرد: این مساله مهم نیاز به تبیین و رفع اشکال دارد.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه به گفته امامین انقلاب حضور مردم در انتخابات تأثیرگذار بوده و یک واجب سیاسی، دینی و شرعی محسوب می‌شود؛ تصریح کرد: مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند اینکه هفته گذشته ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند را به این معنا نمی‌دانیم که این افراد مقابل نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اول پیروزی انقلاب یعنی رأی به نظام جمهوری اسلامی ۹۸.۲ درصد مردم رأی دادند، افزود: در همان مقطع نیز مردم به قانون اساسی، خبرگان و ریاست جمهوری رأی دادند که نرخ مشارکت متفاوت بوده و به دلایل مختلفی بستگی دارد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) مردم ما بدون شک از مردم مدینه در عصر پیغمبر (ص) و مردم زمان امیرالمومنین (ع) بهتر بوده و همانگونه که با حمایت امام زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند در سایر جهات نیز زمینه ساز ظهور در سطح جهان خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha