بر تبیین مصادیق قاچاق از بسترهای رسانه ای تاکید شد

استاندار فارس در دومین جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس با تاکید بر تبیین مصادیق قاچاق از بسترهای رسانه ای، گفت: قاچاق همواره به معیشت و اقتصاد مردم آسیب وارد می‌کند. برای جلوگیری از قاچاق و مبارزه با آن مشارکت مردم نیز موثر و راه‌گشاست.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز دوشنبه یازدهم تیرماه با سه دستور جلسه به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شد.


استاندار فارس در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات آقای علیرضا حق نگهدار در زمان تصدی دبیری این کمیسیون، برای آقای مرتضی وصالی سرپرست جدید دبیری این کمیسیون، آرزوی توفیق در خدمت رسانی به مردم کرد و گفت: تلاش در برخی حوزه‌ها مستلزم درایت، خطرپذیری و داشتن برنامه منسجم و منظم است؛ تصدی پست‌های حساسی همچون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این زمره قرار می‌گیرد.


وی در ادامه با اشاره به طرح پایش هوشمند مصرف سوخت ناوگان خودروهای خودگردان کشاورزی گفت: پیشنهاد نصب مکان‌یاب بر روی خودروهای کشاورزی و اختصاص سهمیه سوخت بر اساس فعالیت و پیمایش این خودروها، طرح خوبی‌است؛ مالکیت معنوی این طرح طبیعتاً در اختیار شرکت دانش بنیان پیشنهاد دهنده آن است اما برای بهره‌گیری از ظرفیت سایر شرکت‌ها هیچ مانعی وجود ندارد.


محمد هادی ایمانیه با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح، توجه به معیشت کشاورزان امری ضروری و غیر قابل اغماض است، خاطرنشان کرد: باید برای داوطلبین مشارکت کننده در این طرح بسته‌های تشویقی ارائه شود همچنین در خریداری این تجهیزات تخفیف و تقسیط نیز لحاظ گردد.


وی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت تسریع در برنامه‌ریزی‌های لازم برای برخورد با قاچاق کالاهای سلامت محور با اولویت داروهای سقط جنین تاکید کرد و گفت: در حوزه‌هایی که سلامت مردم و جان ایشان به صورت مستقیم هدف قرار می‌گیرد هیچ تعللی پذیرفتنی نیست؛ همکاری دستگاه‌های اجرایی، نظارتی امنیتی، دانشگاهی، درمانی و قضایی منجر به کاهش و حذف این مسئله خطرناک در سطوح مختلف جامعه خواهد شد.


نماینده عالی دولت در استان فارس در پایان سخنان خود با اشاره به گرامی‌داشت دوازدهم تیر ماه سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: قاچاق همواره به معیشت و اقتصاد مردم آسیب وارد می‌کند. برای جلوگیری از قاچاق و مبارزه با آن مشارکت مردم نیز موثر و راه‌گشاست.

وی با بیان اینکه عمدتا مسائل مربوط به قاچاق کالا در زمینه سوخت، لوازم خانگی، پوشاک، کالاهای سلامت محور، دام و لوازم یدکی خودرو مشاهد می شود، بر ضرورت اطلاع رسانی مصادیق قاچاق از طریق بسترهای رسانه ای تاکید و تصریح کرد: دادستانی استان، اداره کل صمت، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی هر کدام فردی مطلع به عنوان نماینده تام الاختیار به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان معرفی کنند تا شیوه تبیین افکار عمومی و اطلاع رسانیِ مضرات وقوع قاچاق بر سلامت اقتصادی، امنیت روانی و شغلی و همچنین معیشت مردم تدوین و راه های عملیاتی آن را ارائه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha