برخورد قاطع دستگاه قضا با سواستفادگان از صنعت بیمه

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در مواردی که احتمال سواستفاده از بیمه وجود دارد، باید موضوع با دقت کارشناسی و سپس به دستگاه قضائی اعلام شود، تا با کلاهبرداری از صنعت بیمه برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از اداره کل دادگستری استان کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با اعضای شورای بیمه استان کرمان بیان کرد: از آنجائیکه سو استفاده و صحنه سازی در تصادفات در ارتباط با بیمه، از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی تحت عنوان تحصیل مال نامشروع جرم می باشد، بایستی با همکاری نهادهای متولی از رخداد این جرم جلوگیری بعمل آید.

وی در این نشست پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه میان شورای بیمه استان، پلیس راه و دستگاه قضایی کرمان را مطرح و بیان کرد: بایستی در قالب این تفاهم نامه، وظایف چندگانه نهادهای متولی مشخص شود و هر نهاد به وظایف و تعهدات خود در این راستا عمل کند.

نماینده عالی قوه قضائیه، افزود: جهت جلوگیری از سواستفاده از صنعت بیمه بایستی موضوعات در کارگروه ها به بحث و بررسی گذاشته شود و در نهایت یک تفاهم نامه عملی میان این سه دستگاه منعقد گردد.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: بایستی فراجا از تردد خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث در سطح شهر جلوگیری کند، اما متاسفانه مشکلی که صنعت بیمه با آن مواجه است، بیمه نبودن برخی از موتورسیکلت ها می باشد، که لازم است ضبط و توقیف موتورسیکلت های فاقد بیمه در دستور کار پلیس راهور قرارداشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: این آمادگی در دستگاه قضائی استان وجود دارد که مسائل و مشکلات بیمه ها و درخواست های فراجا به بحث و بررسی حقوقی گذاشته شود و موضوعات مورد توافق در تفاهم نامه گنجانده شود و همچنین بایستی در این راستا فرهنگ سازی های لازم صورت پذیرد تا نهایتا صنعت بیمه رشد و نمو بیشتری در استان کرمان داشته باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه با اشاره به اینکه بیمه یکی از نیازهای ضروری جامعه است و سیاست کلی نظام تشویق مردم به استفاده از بیمه است، ادامه داد: سابقا در اتاق بازرگانی استان کرمان مسائل و مشکلات فراروی صنعت بیمه استان به بحث و بررسی گذاشته شد و با توجه به افزایش قیمت بیمه ها عقل و شرع حکم می کند که مردم از بیمه بهره مند شوند.

حجت الاسلام حمیدی یادآور شد: همانگونه که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا بیمه نقش مهمی را در تامین رفاه و آسایش آنان ایفا می کند، بهتر است مردم خود، محل کار، منزل و دارایی های خود را بیمه کنند.

وی به وجود بروکراسی های اداری در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب دلسرد شدن مردم از صنعت بیمه می شود و اگر قوانینی وضع شود تا از اطاله زمان پرداخت بیمه جلوگیری کند، ببیمه ها با اقبال عمومی بیشتری مواجه خواهند شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha