توقف «قطعه ۴» پروژه محور زنجان- دندی- تخت سلیمان به دلیل کمبود اعتبار

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: «قطعه ۴» پروژه عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان به طول حدود «۱۷ کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
سید احمد خلیلی در گفتگو با خبرنگاران، به پروژه عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: مسیر ارتباطی زنجان – دندی – تخت سلیمان جاده‌ای کوهستانی بوده که به دلیل عرض کم از جمله جاده‌های حادثه خیز استان به شمار می رود و از طرفی تردد کامیون ها نیز در این جاده به نسبت دیگر جاده‌ها بیشتر است.

وی بیان داشت: همچنین با ساخت این طرح مسیر تردد استان زنجان با بخش جنوبی استان آذربایجان غربی از دو و نیم ساعت به یک و نیم ساعت کاهش خواهد یافت.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،بیان داشت: این پروژه جزو پروژه های تفویضی نبوده و مستقیم توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور پیگیری می شود.

خلیلی،گفت: از مهم ترین ضرورت‌های اجرای این طرح افزایش ایمنی محور برای استفاده مسافران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین و همچنین ایجاد و بهسازی راه ارتباطی استان زنجان با استان آذربایجان غربی و راه ارتباطی مرکز استان با شهرستان‎های دندی و ماهنشان و راه ارتباطی روستاهای تابعه با مرکز شهرستان‌ دندی و افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای و افزایش ظرفیت ترانزیت مصالح معدنی است.

وی ابراز کرد: محور مذکور ذیل طرح بهسازی راه اصلی زنجان- تکاب و زنجان- بیجار با طول«۱۲۸  کیلومتر» در محدوده استان زنجان بوده که «۳۰کیلومتر »از آن در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: هم اکنون «قطعه ۳» به طول« ۲۷ کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در دست اجرا بوده و «قطعه ۴» به طول حدود «۱۷ کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha