کد خبر: 218196
۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
اربعین شهدای خدمت در دیار کریمان برگزار شد

با حضور دستیار رئیس‌ جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت؛ آیین بزرگداشت چهلم شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهدای خدمت و همچنین، شهدای هفتم تیر شهید آیت‌ الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ آیین اربعین شهید خدمت آیت الله سید ابراهیمی رئیسی و شهدای خدمت به همراه بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله بهشتی و یارانش هفتم تیر ماه با حضور «سید احمد عبودتیان» دستیار رئیس‌ جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

دستیار رئیس‌ جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت، با بیان اینکه شهادت شهدای خدمت سند اثبات حقانیت نظام است، اظهار داشت: مردانی در این حادثه به شهادت رسیدند که در کسوت ریاست جمهوری، امام جمعه، وزارت و... بودند و نشان داد؛ اساس در انقلاب اسلامی مقلدان امام خمینی(ره) هستند، که سرنوشت آنها شهادت است.

عبودتیان افزود: این رویداد دوباره ثابت کرد؛ که نظام جمهوری اسلامی به قدری زنده است که مسئولان آن می‌ توانند به جاودانگی برسند.

وی اظهار کرد: شهادت شهدای خدمت مهر باطلی بود بر اینکه گفتند ایران در انزوا است؛ مقامات ۶۸ کشور برای ادای احترام به ایران آمدند، در حالی که بسیاری از آنها از کشورهای مسلمان نبودند، اما برای شهید رئیسی احترام قائل بودند.

دستیار رئیس‌ جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت شهادت آیت‌ الله رئیسی و ایجاد نشدن خللی در اداره کشور را نشان از اقتدار ساختار نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: شهید آیت‌ الله رئیسی دغدغه‌اش امر ولایت بود.

عبودتیان بیان داشت: در شهید رئیسی؛ الگوی مدیریت دینی را دیدیم و ثابت کرد؛ فقط با این نوع مدیریت می‌ شود دنیای مردم را آباد کرد. حجم، خدمت و کیفیت خدمت‌ رسانی دوره شهید جمهور قابل قیاس با دیگر دوره‌ های چهار ساله نیست.

وی با اشاره به سفر شهید آیت‌ الله رئیسی به مناطق محروم و همچنین مناطقی که قبلاً مقام معظم رهبری هم برای پیگیری مصوبات رفته بودند، تصریح کرد: شهید آیت‌ الله رئیسی با صلابت فریاد می‌ زد «ما دولت سربازیم» و اعتقاد داشت؛ گفتمان دولت همان گفتمان مقام معظم رهبری و دولت مأمور به اجرای آن است. شهید ‌آیت‌ الله رئیسی مثال خدمت را در کشور جابه‌جا کرد.

اربعین شهدای خدمت در دیار کریمان برگزار شد

دستیار رئیس‌ جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت با اشاره به رشد اقتصادی، علمی و... کشور و همچنین افتتاح پروژه‌ های مختلف در دولت سیزدهم، اذعان داشت: مسئله شهید آیت‌ الله رئیسی انسان بود. ۱۸

عبودتیان اظهار داشت: ساعت کار سخت او یعنی مدیریت دینی و آیه «وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ» را در این مرد دیدیم. او نگاهش به مردم و ایمانش به خدا بود. مردم را خلیفة الله می‌ دید، به همین دلیل از خدمت به مردم خسته نشد و محو در خواسته‌ های مردم بود و هیچگاه اراده خود را بر رهبر معظم انقلاب ترجیح نداد.

وی با طرح این سؤال که کدام راه شهید رئیسی متوقف می شود؟ گفت: اگر او سفر استانی نمی‌ رفت مشکلات اساسی مردم حل نمی‌ شد. ما از درک مدیریت دینی شهید جمهور عاجز بودیم.

عبودتیان بیان کرد: ملاک شهید جمهور؛ شایسته سالاری بود. شهید آیت‌ الله رئیسی کسی بود؛ که در اوج قدرت برای خود پروژه تعریف نکرد و کارهای معطل مانده را تکمیل کرد. که یک فقره آن طرح آب غدیر در خوزستان است؛ که مشکل آب را برای 2 میلیون و ۴۰۰ نفر حل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم کلاه سرمان نرود، اضافه کرد: الگویی که شهید آیت‌ الله رئیسی مطرح کرد ما را به یاد بزرگانی همچون شهید بهشتی می‌ اندازد. او همواره به دنبال پرهیز از اختلاف بین قوا و صادق‌ الوعد بود یعنی مراقب بود به چیزی که به مردم گفته است به آن عمل شود.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌ سازی دولت در پایان با بیان اینکه شهید آیت‌ الله رئیسی شاگرد خلف شهید بهشتی بود و نظارت مردم را بر نظارت بروکراتیک ترجیح می‌ داد، خاطرنشان ساخت: مسئله شهید جمهور مردم بودند، مردم نیز او را در زمان حیات شناختند و بیشتر از همه داغدار شدند. امیدواریم انتخابات پیش رو مایه سربلندی ملت ایران شود و راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha