کد خبر: 218188
۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۶
هدیه شهید جمهور به مردم رفسنجان عملی شد

طرح تأمین آب شرب شهر رفسنجان از خط انتقال‌ آب خلیج فارس به صنایع با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار کرمان و در ارتباط وبیناری با سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ پس از شهادت شهید خدمت؛ دیار کریمان بار دیگر شاهد تحقق یکی دیگر از اهداف شهید " آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی" در راستای خدمت به مردم بود.

استان کرمان که از دیرباز جزء استان هایی است که همیشه با تنش آبی مواجه بوده است؛ این بار افتتاح طرح‌ های صنعت آب و برق استان کرمان در ارتباط وبیناری با محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و از محل طرح تأمین آب شرب شهر رفسنجان از خط انتقال خلیج فارس انجام شد.

این طرح ها که با تلاش و همت دولت سیزدهم برای رفع مشکل تنش آبی شهرهای استان کرمان در زمان ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی کلید خورد، این بار فاز اول طرح آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان افتتاح شد.

بوسیله افتتاح این طرح؛ رفسنجان اولین شهر غیرساحلی خطه کویر کشور شد؛ که به آب خلیج فارس وصل شد و مردم این شهرستان دیگر شاهد تنش آبی نبوده و به آبی پایدار دست یافتند.

هدیه شهید جمهور به مردم رفسنجان عملی شد

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در آیین افتتاحیه این طرح گفت: ۹ تیر ماه سال گذشته با حضور شهید آیت‌ الله رئیسی طرح انتقال آب از سد نساء بم افتتاح شد و ایشان بازدیدی نیز از خط انتقال رفسنجان داشتند و با تاکید ایشان کار تقویت شد.


وی با اشاره به افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی، معدنی، بهداشت و درمان، آب و برق در استان کرمان طی هفته‌ های اخیر، افزود: برای طرح آبرسانی به شهرهای رفسنجان و کرمان ۱۴۵ کیلومتر از خط صنعت لوله‌ گذاری و بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.


استاندار کرمان تصریح کرد: خط انتقال آب از رفسنجان به کرمان نیز اجرایی شده و ۲۸ کیلومتر از لوله‌ گذاری آن باقی مانده است و با افتتاح این طرح کمیت و کیفیت آب شرب شهر رفسنجان بهبود می‌ یابد.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز عنوان کرد: در دوره‌ های مختلف مشکل آب شرب و تنش آبی رفسنجان مطرح بود، اما به نتیجه نرسید.

وی افزود: کمتر از یک سال است که رئیس جمهور شهید بازدیدی از خط انتقال آب خلیج فارس داشت و دستور مستقیم وی منجر به اجرا شدن کامل خط انتقال آب شد.

سید علیرضا ساداتی‌ فرد مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان نیز تصریح کرد: ۳۵ کیلومتر خط لوله در مدت زمان کمتر از یک سال برای تامین آب شرب پایدار شهر رفسنجان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: آبرسانی به شهر رفسنجان از طرح‌ های ضروری برای کاهش تنش آبی در شمال استان است؛ که در ادامه خط انتقال به شهر کرمان عملیاتی می‌ شود.


ساداتی‌ فرد، گفت: عملیات اجرایی این خط انتقال بهمن سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر نیرو به صورت رسمی آغاز شد و هدیه رئیس جمهور شهید به مردم رفسنجان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha