بیش از ۲۴ هزار کنتور برق در استان زنجان هوشمند شد

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۸۰۰ مشترک مجهز به کنتور هوشمند در سطح استان زنجان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، پیام جوادی روز چهارشنبه(۳۰ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه،۱۵ هزار کیلومتر شبکه در سطح استان انتقال و به مشترکین توزیع می شود، اظهار کرد: حدود ۹ هزار کیلومتر از این میزان فشار متوسط و بیش از چهار هزار کیلومتر فشار ضعیف است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد مشترکان شرکت توزیع برق زنجان از نیم میلیون مشترک عبور کرد، افزود: از این تعداد ۷۹ درصد مشترکین خانگی، ۱۳ درصد تجاری و ۴ درصد عمومی و ۲ درصد کشاورزی، صنعتی ۸./ درصد و روشنایی معابر ۵./ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه از لحاظ توان مصرفی مشترکین برق منطقه ای با توزیع نیروی برق تفاوت دارند، افزود: مشترکان با مصرف بالای هفت مگاوات از طریق شرکت برق منطقه ای و کمتر از این میزان از سوی شرکت توزیع برق تامین انرژی می شوند.

وی با اشاره چشم انداز شرکت توزیع نیروی برق استان برای سال ۱۴۰۶ گفت: شعار ما ۱۴۰۶ است که عدد ۱۴۰ آن به معنی این است که در سال ۱۴۰۶ میانگین خاموشی ناخواسته برای مشترکین حداکثر ۱۴۰ دقیقه در سال باشد و عدد صفر نیز به صفر رساندن نیاز به مراجعه حضوری مردم و عدد ۶ نیز به حداکثر رساندن ۶ درصد تلفات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، با اشاره به درصد مصرف برق مشترکان برق استان گفت: بیشترین مصرف انرژی برق با ۵۵ درصد در بخش صنعتی، کشاورزی ۱۸ درصد، خانگی ۱۷ درصد،تجاری ۵ درصد، عمومی ۴ درصد و روشنایی معابر یک درصد بوده است.

جوادی با اشاره به تعداد روستاهای برق دار در سطح استان زنجان بیان کرد: اکثر روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای برق هستند که در حال حاضر ۹۰۸ روستا از نعمت برق برخودار هستند و یک روستا نیز در منطقه ابهر_خرمدره در حال اجرای شبکه برق رسانی است.

وی با توجه به هوشمند سازی شبکه توزیع نیروی برق استان گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۸۰۰ مشترک مجهز به کنتور هوشمند در سطح استان زنجان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha