کد خبر: 216786
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۴
طب ایرانی می تواند مکمل پزشکی نوین باشد

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (طبنا)روجا رحیمی، با بیان اینکه طب ایرانی میراث گرانبها از تاریخ و تمدن پرفروغ ایران است که نقشی محوری در حفظ و ارتقای سلامت مردم این سرزمین ایفا کرده است، گفت: این طب که با نگاهی جامع و همه جانبه به انسان، بر حفظ تعادل و توازن در ارکان بدن و پیشگیری از بیماری‌ها تأکید دارد، می‌تواند مکمل ارزشمندی برای طب نوین باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اولین کنگره طب ایرانی، افزود: اولین کنگره ملی طب ایرانی فرصت مغتنمی است تا دانشجویان، دانش آموختگان و شاغلین حوزه سلامت با رویکرد طب ایرانی در مدیریت و درمان بیماری‌ها و آموزش‌ها و پژوهش‌های مرتبط با این مکتب غنی طبی آشنا شوند و فضایی را مهیا سازد تا با تبادل افکار بین محققین و صاحبنظران حاضر، همگرایی و هم افزایی بین حیطه‌های مختلف دانش پزشکی ایجاد گردد.

رحیمی ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به فرد این کنگره می‌توان به توجه ویژه آن به تلفیق دانش طب ایرانی و طب نوین و پرداختن به نقش تکنولوژی‌های نوین و هوش مصنوعی در آموزش، پژوهش و درمان در حیطه طب سنتی اشاره نمود. همچنین در این کنگره تلاش شده تا سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی قابل استفاده و مفید برای گروه‌های هدف مختلف از جمله داروسازان در نظر گرفته شود. به صورت ویژه می‌توان به پنل مفردات و داروسازی سنتی و کارگاه‌های مرتبط با کاربرد فرآورده‌های طبیعی و سنتی در درمان بیماری‌ها اشاره نمود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با معرفی طب ایرانی به مردم و جامعه پزشکی، می‌توانیم از این گنجینه ارزشمند برای ارتقای سطح سلامت جامعه و حفظ هویت ملی خود بهره ببریم.

اولین کنگره طب ایرانی، از ۹ الی ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha