گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش جمع‌بندی مربوط به ارز را هفته آینده در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)صدیف بدر در جلسه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت _ صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر ضرورت نداشتن رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس اظهار کرد: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس افزود: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ اکنون وضعیت بازار ارز کاملاً آشفته است، همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولیدکنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه می‌کند، بانک مرکزی باید به مردم پاسخ دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفته است، چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانون‌گذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مطرح شده مربوط به ارز در روز یکشنبه با دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث ما به چهارشنبه موکول شد و به‌طور حتم گزارش جمع‌بندی مربوط به ارز را هفته آینده در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha