انتخاب شعار هفته سلامت، تلاشی در مسیر تعالی سلامت خانواده ها با تقویت آگاه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی در آستانه آغاز هفته ملی سلامت، تحقق شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» را نیازمند تعامل همه جانبه تمامی دست اندرکاران سلامت کشور اعم از مجموعه وزارت بهداشت و دیگر سازمان ها، در مسیر تسهیل راهکارهای جلب مشرکت عمومی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، دکتر «سید وحید حسینی» در این پیام با گرامیداشت این مناسبت ملی، انتخاب این شعار را تلاشی در مسیر تمرکز بر یکی از اولویت های مهم نظام سلامت کشور عنوان کرد.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:

هفته ملی سلامت، به عنوان مهم ترین رویداد نظام سلامت کشور در ایام سال، هر ساله با پرداختن به یکی از اولویت های سلامت محور، گرامی داشته می شود و فرصتی شایسته در مسیر تسهیل عرصه های تحقق این اولویت ها در توسعه سلامت عمومی جامعه است؛ امسال این رویداد ملی، با انتخابی آگاهانه و هوشمندانه، با تمرکز بر امر سلامت خانواده، در سراسر کشور، از یکم تا هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

مقوله ای که در سال های اخیر با تغییر رویکرد جهانی نسبت به اهمیت جلب مشارکت عمومی در اجرایی شدن پروژه های سلامت محور مورد توجه بین المللی قرار گرفته و این مهم، آنجا که صحبت از سلامت از خانواده است، اهمیتی دو چندان می یابد.

تلاش برای سلامت خانواده، بنیانی قابل اتکا، در مسیر تسری سلامت امروز و توسعه سلامت فردای جامعه است که همچون دیگر اهداف سلامت محور، تحقق آن هدفی مشارکت جویانه از سوی تمامی دست اندرکاران این حوزه در مجموعه وزارت بهداشت و دیگر نهادها و سازمان های مرتبط، در کنار مشارکت اعضای خانواده و دستیابی به آن بوده و در ابتدا، نیازمند آگاهی و درک اهمیت و ضرورت این امر و سپس اراده ای همگانی، متعهدانه و دلسوزانه در مسیر اجرای آن در تمامی ابعاد است.

اکنون تمامی دست اندرکاران امر سلامت در سراسر دنیا و سازمان های سلامت محور بین المللی بر این امر اذعان دارند که تلاش برای مردمی سازی پروژه های این حوزه، گامی کارآمد در این عرصه به حساب می آید که نتایج و برکات پرثمر، دراز مدت و نهادینه ای را به همراه دارد و در این عرصه، نیاز است با اقداماتی اندیشه ورزانه و مبتکرانه، بکوشیم کانال های تعامل دوسویه با آحاد جامعه، با شناخت صحیح و دقیق نسبت به دغدغه ها و نیازهای آنان، مهیا شده و در این عرصه تلاش بیش از پیش داشته باشیم.

همچنین در این عرصه، توجه به نقش اعضای مختلف خانواده شامل، مادر، پدر و فرزندان و توجه به کارآمدی هر جایگاه در پیشبرد اهداف سلامت محور، می تواند محوری اثربخش تلقی شود.

به مناسبت هفته ملی سلامت، شایسته است از تلاش های یکایک همکاران خود در تمامی عرصه های خدمت به سلامت جامعه، در سراسر استان فارس صمیمانه قدردانی کرده و کوشش خالصانه شما عزیزان را در ثمربخشی اهداف این حوزه و تسری حداکثری شمیم سلامت در جای جای وطن، ارج نهم.

از خداوند مهر و رحمت، توفیق تمامی دست اندرکاران و حامیان نظام سلامت را آرزومندم و امید است ثمره این ایام، آگاهی اعضای جامعه نسبت به نقش اثربخش در تعالی سلامت عمومی باشد.

دکتر سید وحید حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha