اتخاذ تدابیر لازم برای مواجه با خطرات احتمالی ناشی از سیل در کردستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: اعضای گروه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در طول هفته در آمادگی کامل بوده و تدابیر لازم را برای مواجه با خطرات احتمالی ناشی از سیل، اندیشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، آرش آریانژاد در جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حادثه بسیار مهم بوده و هدف اصلی برگزاری جلسات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل را ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت جلوگیری از بروز حوادث خواند و اظهار کرد: در این جلسات به بررسی فعالیت‌های سامانه بارشی پرداخته و راهکارهای مناسب به منظور آمادگی با مخاطرات پیش رو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با توجه به سرریز هفت سد در استان و بنابر اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده پربارش، به کشاورزان، گردشگران و ذینفعان حوزه آب در خصوص بالا آمدن سطح آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

آریانژاد خاطرنشان کرد: نظر به پیش‌بینی‌های بعمل آمده، احتمال شدت بارش در اواخر هفته جاری که منتهی به عید سعید فطر نیز می‌شود، محتمل است و سطح آب در بیشتر رودخانه‌های استان خصوصاً پایین دست سدها، بالا آمد می‌آید، لذا شهروندان باید احتیاط‌های لازم را برای آمادگی وقوع سیل بکار گیرند، تا شاهد تلفات جانی و مالی نباشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، ادامه داد: کلیه اعضای گروه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل، مدیران منابع آب شهرستان‌ها و سایر کارکنان مرتبط در طول هفته در آمادگی کامل بوده و تدابیر لازم را برای مواجه با خطرات احتمالی ناشی از سیل، اندیشیده‌اند.

آریانژاد در ادامه از جمله کاربردهای پدافند غیرعامل در بحث رودخانه‌ها و سواحل را جلوگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و برخورد قاطع با تصرفات عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha