واکنش استانداری گلستان به خبر تعطیلی تفرجگاه ها در روز طبیعت

روابط‌عمومی استانداری گلستان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به خبر تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری گلستان با صدور بیانیه رسمی نسبت به اخبار منتشر شده درباره تعطیلی بوستان‌ها در روز طبیعت واکنش نشان داد.

مشروح متن بیانیه منتشر شده :

تسهیل زمینه های برگزاری مناسبت های تقویمی با مشارکت مردم

در برگزاری این مناسبت های تقویمی شمسی و قمری مردم آگاه و با بصیرت همواره به جهت ریشه های فرهنگ ایرانی و اسلامی بهترین مجریان و حافظان اصلی این فرهنگ بوده اند و در تمام این سالها ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را عهده دار شده اند.

تقارن ماه مبارک رمضان امسال همچون سال گذشته با نوروز و مناسبت های آن گواه آن است و مراسم شب ۱۹ ماه مبارک و حضور پرشور و پربرکت در سراسر استان نمونه بارز آن است که مردم فهیم استان هرگز از کنار شعائر مذهبی و دینی خود عبور نمی کنند.

به اطلاع مردم شریف، مومن، متدین و روزه‌دار استان گلستان می‌رساند، نوروز و سنت‌های اسلامی به عنوان دو رکن جدا نشدنی از جامعه محسوب شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره باورها، سنت ها و عبادات مردم را محترم دانسته است خصوصا در زمینه آیین کهن نوروز که بسیاری از بزرگان و حتی فقهای دینی آن را امری پسندیده و قابل احترام می‌دانند.

صد البته در بسیاری از موارد، نوروز و سنت‌های اسلامی از پیوندی دیرینه برخوردارند که برای نمونه می‌توان به صله ارحام، احترام به طبیعت، ایجاد تحول در زندگی و رفع کدورت‌ها و مسائلی مشابه اشاره کرد.

لذا بر این اعتقادیم مردم شریف استان گلستان، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را برکتی برای ساختن سالی پر از نورانیت الهی و برکت زندگی دانسته و همانگونه که در روزهای پیشین شاهد بوده‌ایم، در کنار اجرای سنت‌های نوروزی، احترام به فرایض دینی را نیز مورد توجه قرار خواهند داد.

بر همین اساس ضمن تاکید بر حفظ حرمت ارزش های دینی در روز طبیعت از مردم شریف استان گلستان تقاضا می‌شود، مراقب توطئه ها و دسیسه‌های دشمنان باشند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و این اسلام عزیز، در رسیدن به اهداف شوم خود موفق باشند.

در پایان ضمن قبولی طاعات و عبادات شما مردم مومن و متدین استان گلستان، سالی سرشار از برکت، معنویت و موفقیت را برای همه شما عزیزان از درگاه پروردگار مسئلت داریم.

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری گلستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha