اولین خوشه های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: اولین دوره برداشت گندم کشور در سال جاری از مزارع منطقه تُمگران شهرستان قلعه‌ گنج در جنوب استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اولین خوشه های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان و جمعی از مدیران، رؤسای ادارات و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و کشاورزان گندم کار، از گندمزار های روستای تمگران شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان برداشت شد.

احمد احمدپور، در آیین برداشت اولین خوشه‌ های طلایی گندم در کشور از گندمزارهای روستای تمگران شهرستان قلعه گنج، گفت: بیش از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب کرمان کشت شده است و پیش بینی می‌ شود؛ تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۹۰ هزار تن محصول گندم در جنوب کرمان برداشت و تحویل مراکز خرید و سیلوهای نگهداری شود.

وی افزود: گندم یکی از مهم‌ ترین محصولات استراتژیک است و با توجه به اهمیت امنیت غذایی منطقه و کشور، استفاده از برنامه‌ های تحقیقاتی و توصیه‌ های فنی تیم یاوران تولید از جمله تراکم، تاریخ و روش کاشت مناسب، استفاده بهینه کودهای شیمیایی پایه(پتاسه و فسفاته)، مدیریت مناسب آفات و علف‌ های هرز، میزان برداشت قابل توجه خواهد. بود.

اولین خوشه های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان برداشت شد

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان، با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز خرید گندم در منطقه تصریح کرد: سال گذشته به همت بخش خصوصی و با همکاری تعاون روستایی سه مرکز خرید برای سهولت در امر برداشت به این تعداد اضافه شده است.

احمدپور، خاطرنشان ساخت: امید است؛ با بهره‌ گیری دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گام برداریم.

اسماعیل مقبلی معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی، نیز در این برنامه، گفت: به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی و دانش روز به کشاورزان منطقه و بصورت ویژه در محصول گندم برنامه یاوران تولید توسط محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ با چالش های موجود در مزارع هدف گندم حضور یافته و ضمن پایش مزارع و چالش های پیشرو را به کشاورزان ارائه کردند.

وی تصریح کرد: از اهداف این برنامه افزایش تولید، مصرف بهینه کود و سموم و نهایتا افزایش بهره وری بوده که این مهم محقق گردیده است.

اولین خوشه های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان برداشت شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha