کد خبر: 214972
۷ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۳۵

سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی

هشدار سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان کرمان
سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی

اداره کل هواشناسی استان کرمان نسبت به کاهش محسوس دما در استان و به دنبال آن احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی استان کرمان، از بعد از ظهر جمعه با حاکم شدن توده هوای سرد در استان کرمان، کاهش محسوس دما را پیش رو خواهیم داشت.

به‌ دلیل کاهش محسوس دما احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی برای صبح شنبه در مناطق شمال‌ غرب و مرکز استان کرمان دور از انتظار نیست.

کاهش دما در شهرستان‌ های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، ماهان و راین خواهد بود.

خسارت به باغات، سرمازدگی شکوفه درختان، جوانه‌ ها و شاخه‌ های جوان، خسارت به مزارع از نتایج کاهش محسوس دما طی روزهای آینده در استان خواهد بود.

براساس این اطلاعیه، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغها با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر( پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، تامین سوخت سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغ ها نزدیک ساعات صبح و بامداد و مبارزه نکردن شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می‌ رسد ؛ برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha