تغییر نام «مجموعه ورزشی راه‌آهن اکباتان» به «شهید آرمان علی‌وردی»

«مجموعه فرهنگی ورزشی راه‌آهن در اکباتان» به «مجموعه فرهنگی ورزشی شهید آرمان علی‌وردی» تغییر نام پیدا کرد.

به گزارش گروه فرهنگ‌وهنر خبرگزاری سلامت(طبنا)مراسم گرامیداشت «شهید آرمان علی وردی» امروز (۲۵ اسفندماه) در محل شهادت وی توسط شرکت راه آهن در شهرک اکباتان تهران با حضور «سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران» و «حجت‌الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی» یکی از وعاظ مطرح کشور، برگزار شد.

در این مراسم «مجموعه فرهنگی ورزشی راه‌آهن در اکباتان» با تغییر نام به «مجموعه فرهنگی ورزشی شهید آرمان علی‌وردی» از یادمان این شهید نیز با حضور خانواده شهید رونمایی شد.

** «آرمان علی‌وردی» که بود؟

«شهید آرمان علی‌وردی» طلبه ۲۱ ساله حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی و بسیجی یگان امنیتی امام رضا (ع)، ساکن محله شهران تهران بود که در مأموریت‌های بسیج برای مقابله با ناآرامی‌ها و اغتشاشات حضور داشت.

«شهید آرمان علی‌وردی» در اغتشاشات (۴ آبان ۱۴۰۱) در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد و بعد از بستن وی و ضرب و شتم شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند و بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد؛ وی به‌دلیل شدت خون‌ریزی، روز جمعه (۶ آبان) جان خود را از دست داده به شهادت می‌رسد.

** هدیه امید به کشور با شهادت آرمان

حجت‌الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی با تاکید براینکه «آرمان» خادم و خدمت‌گذار کشور بود، گفت: گاهی دشمن در جامعه شکنجه خاموشی را آغاز می‌کند و هیچ‌چیز آن را ترمیم نمی‌کند؛ اما عده‌ای از افراد در جامعه قرار دارند که موجب زنده شدن امید در کشور می‌شوند؛ آرمان نیز جز افرادی بود که با شهادت خود هدیه بزرگی از امید را به کشور اعطا کرد.

وی گفت: زمانی که مشکل زلزله، سیل و هر موانعی رخ می‌داد، آرمان به عنوان اولین نفرات برای رفع این موانع حضور پیدا می‌کرد.

این مسؤول ادامه داد: آرمان عزیز در همه موارد خادم و خدمت‌گذار کشور بود؛ در اغتشاشات پارسال آرمان در این راستا نیاز دید تا در جامعه برای مبارزه با دشمن حضور پیدا کند و پاداش وی شهادت شد.

** آرمان علی‌وردی با لبی تشنه به شهادت رسید

عزت‌الله علی‌وردی پدر «شهید آرمان» در این مراسم، گفت: آرمان با همه افراد به صورت متواضعانه رفتار می‌کرد؛ نه تنها ضعیف نبود، بلکه شجاع هم بود.

این پدر شهید امنیت در ادامه تاکید کرد: شبی که آرمان به شهادت رسید، اوضاع در منطقه اکباتان قرمز بوده و وضعیت خطرناکی به وجود آمده بود؛ آرمان با لبی تشنه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: با این حال آرمان که بچه متواضعی بود، در مقابل کسانی که وحشیانه او را می‌زدند کوتاه نیامد.

«آرمان علی‌وردی» یکی از مدافعان امنیت و شهدای اغتشاشات پاییز (۱۴۰۱) بود که آشوبگران او را در منطقه اکباتان در گوشه‌ای دوره کرده و با شکنجه‌های وحشیانه به شهادت رساندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha