توقیف ۴ دستگاه غیرمجاز زیبایی در لامرد

سه دستگاه لیزر موهای زائد و یک دستگاه جوان ساز صورت، در آرایشگاه های زنانه شهرستان لامرد کشف و توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سرپرست شبکه گفت: در بازدید کارشناسان نظارت بر درمان و بازرسان بهداشت محیط از آرایشگاه های زنانه، چهار دستگاه غیرمجاز زیبایی توقیف و با افراد متخلف بر اساس قانون برخورد شده است.

دکتر «علیرضا دشت پیما» افزود: برخی از افراد به صورت غیر قانونی در آرایشگاه ها و منازل اقدام به فعالیت های تخصصی زیبایی مانند تاتو، لیزر، میکرونیدیلینگ و مزوتراپی می کنند که انجام این امور تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او اضافه کرد: استفاده از دستگاه های لیزر و سایر دستگاه ها و اعمال زیبایی مانند تاتو، دتاتو، لیزر، هایفو تراپی، کربوکسی تراپی در آرایشگاه ها و منازل شخصی ممنوع است و تابع قوانین مشخصی برای فعالیت در مطب پزشکان عمومی است که رعایت نکردن این ضوابط تخلف محسوب می شود و در صورت مواجهه با این موارد، ضمن توقیف دستگاه، متخلفان به مراجع قضایی معرفی و از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

سرپرست شبکه بهداشتی درمانی و آموزشی لامرد ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۵ شکایت از سوی مراجعان استفاده کننده از دستگاه های لیزر در اماکن و اصناف غیرمجاز توسط واحد نظارت بر درمان شبکه رسیدگی شده است، بنابراین توصیه می شود شهروندان خدمات مورد نیاز این زمینه ا از مطب های پزشکی دریافت کنند.

دکتر دشت پیما از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را در تماس با تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha