کلینیک مشاوره  و روانشناسی کمیته امداد زنجان افتتاح شد

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر کلینیک مشاوره و روان شناسی(رز) کمیته امداد زنجان با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان؛ جعفر صباغیان  قائم مقام کمیته امداد در مراسم افتتاح کلینیک رز با اشاره به اینکه مجموعه مشاوره در کمیته امداد یکی از موضوعات مورد تاکید هیات امنا بوده و در اساسنامه این نهاد هم درج شده است، اظهار کرد: در همین راستا در بحث شکوفایی استعدادهای کمیته امداد ۱۷ برنامه با ۱۲۰ خدمت مورد نظر است.

وی با بیان اینکه ما اگر به موضوعات فکری و ذهنی افراد توجه نداشته باشیم؛ توانمندسازی نیز شکل نخواهد گرفت، افزود: چه بسا افرادی هستند که خانواده متمکن و شغل مناسبی دارند ولی گاها به علت گرفتاری به آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد همه چیز خود را از دست می‌دهند.
قائم مقام کمیته امداد بیان کرد: خدمات کمیته امداد فقط اشتغال و مسکن نیست؛ بلکه مباحث فرهنگی نیز در اولویت ارائه خدمات قرار دارد.

صباغیان توجه به فقر معنوی افراد را ضروری و از آن به عنوان یکی برنامه های کمیته یاد کرد و گفت: شناسایی و شکوفایی استعدادهای افراد از جمله فعالیت هایی است که در حوزه مشاوره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع روانشناسی از برنامه هایی بوده که در سالهای اخیر نگاه ویژه ای به آن شده و کمیته امداد نیز وظیفه دارد به جامعه هدف خود با توجه به حساسیت های موجود در این زمینه خدمات رسانی کند.

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد: بیشتر خدماتی که در حال حاضر ارائه می شود خدماتی هستند که پس از وقوع آسیب ارائه می شود ما توانایی این را داریم که اقدامی پیشگیرانه را جهت تقویت سلامت روانی جامعه هدف خود ارائه کنیم.

ارائه ۳۰ هزار خدمت مشاوره به مددجویان زنجانی

در ادامه این مراسم روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: این کلینیک در راستای ایجاد توانمندسازی مورد توجه بوده است و در طی یک سال خدمات ارزشمندی در این مرکز جهت ارائه خدمت به جامعه هدف ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با ارتقای فعالیت‌ها شاهد گسترش خدمات در کلینیک باشیم، اظهار کرد: تاکنون قریب به ۳۰ هزار خدمت مشاوره در این مرکز ارائه شده است و ۷ هزار و ۴۰۰ نفر برای خدمت گرفتن به کلینیک معرفی شده‌اند.

این مسئول  با توجه به سیاست‌های ابلاغی در زمینه تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان‌ زنجانی، بیان کرد: خوشبختانه میزان ورودی دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها ۶۰تا ۸۰ نفر در سال بود که امسال به ۱۰۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۰ نفر در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی قبول شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha