شناسایی ۸ میلیون نفر مشکوک به فشارخون در سطح کشور

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون ۳۶ میلیون ۶۱۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۸ میلیون نفر مشکوک به فشار خون و ۲.۵ میلیون نفر نیز مشکوک به دیابت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، بهرام عین‌اللهی روز شنبه (۱۶ دی ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: بیمارستان رسول اکرم خدابنده یکی از پروزه‌های نیمه تمام است که با حدود ۲۰ درصد پیشرفت در شروع دولت ادامه پیدا کرد و تا به امروز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در سفر استانی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه بودجه گذاشته شده است، افزود: امیدواریم با تامین این بودجه طی سال
‌های آینده روند احداث پروژه سرعت خواهد گرفت.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان امیرالمومنین با ۱۶۰ تخت مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان خدابنده است ادامه داد: در سفر به خدابنده از این بیمارستان نیز بازدید به عمل آمده و چند پروژه در این بیمارستان افتتاح شد و قرار شد با کمک دانشگاه علوم پزشکی زنجان سی‌سی‌یو هم از لحاظ فیزیکی و هم از نظر تجهیزاتی به بهره‌برداری برسد.

عین الهی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی خدابنده نیز امروز افتتاح شد اضافه کرد با دستگاه‌هایی که در این آزمایشگاه وجود دارد مشکلات مردم را می‌توانند مرتفع کنند

وی با بیان اینکه امروز ۲۴ واحد بهورزی نیز در شهرستان خدابنده افتتاح شد، افزود:جمعاً بیش از ۴۰ میلیارد در حوزه بهداشت و درمان خدابنده هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سلطانیه نیز از مرکز جامع سلامت بسیار خوبی بازدید شد افزود: این مرکز یک مرکز جامع سلامت الگو بود که همه امکانات لازم را داشت و یک مرکز خیرساز بود

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در استان زنجان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در ۱۳ پروژه هزینه شده است، افزود: بازدیدهایی نیز از سایر شهرستان‌ها و حوزه‌های مختلف در این سفر صورت گرفت.

عین‌اللهی در ادامه با اشاره به بازدید از پروژه سوانح سوختگی زنجان عنوان کرد: این پروژه آماده افتتاح است ولی با توجه به اینکه کاستی‌هایی دارد آن را افتتاح نمی‌کنیم تا تمام کاستی‌ها مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوبی که در در دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام شده است خوابگاه بسیار خوبی است که احداث شده است، افزود: این پروژه نیز آماده افتتاح است اما با توجه به اینکه مقداری از کارهای آن مانده است افتتاح نمی‌کنیم

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به پویش ملی سلامت گفت: پویش ملی سلامت یکی از اقدامات بسیار خوب در کشور است زیرا قبل از اینکه افراد بیمار شوند باید سلامت آنها را ارزیابی کنیم که به همین منظور به صورت رایگان سلامت مردم ارزیابی می‌شود.

عین الهی با توضیح اینکه تاکنون ۳۶ میلیون ۶۱۰ هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند، که تقریبا رکورد شکسته شده است، افزود: در تمام پویش‌های قبل و بعد از انقلاب این پویش رکورد دار است که این موضوع بیان‌گر اعتماد مردم به حوزه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد دارای فشار خون بالا با شرکت در این پویش شناسایی شد، گفت:اگر مردم زودتر متوجه بیماری خود شوند می‌توانند آن را درمان کرده و از بیماری پیشگیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه ۸ میلیون نفر در این طرح مشکوک به فشار خون و ۲.۵ میلیون نفر نیز مشکوک به دیابت بودند، افزود: خود مراقبتی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی به ویژه در مناطق شهری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha