امدادرسانی به ۱۴۱ مسافر گرفتار در برف و کولاک در جاده های زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  تیم های عملیاتی هلال احمر استان به ۱۴۱ سرنشین خودروهای در راه مانده امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،حکمت اله‌هاشمی با اشاره به برف و کولاک در جاده های زنجان اظهار کرد: از صبح روز جمعه و همزمان با شروع فعالیت سامانه بارشی برف و کولاک در جاده های استان  تیم‌های عملیاتی متشکل از امدادگران و نجاتگران برای ارائه خدمات امدادی به هموطنان در جاده ها در تلاش بودند.

وی تاکید کرد: این عملیات ها در جاده های زنجان - تهم -چورزق گردنه آق گدیک، جاده زنجان - طارم و جاده زنجان _ ماهنشان  در گردنه نصیر آباد انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در گردنه آق گدیک ۳۲ خودرو با ۹۶ سرنشین در برف و کولاک این مسیر کوهستانی گرفتار شدند.
هاشمی ادامه داد: تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده ای کوهستان واقع در این مسیر همراه با یک دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی به ارائه خدمات امدادی به در راه ماندگان جاده زنجان به طارم‌ اشاره کرد و اظهارداشت: در این مسیر صعب‌العبور نیز ۱۰ خودرو با ۳۰ سرنشین گرفتار شده بودند که تیم پنج نفره واکنش سریع از پایگاه امدادی همراه با خودرو برای امدادرسانی اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: برای امدادرسانی در جاده زنجان به ماهنشان گردنه نصیر آباد یک تیم عملیاتی سه نفره همراه با آمبولانس از پایگاه امداد و نجات جاده ای لولک آباد اعزام شدند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در این مسیر ارتباطی نیز هشت خودرو با ۱۵ سرنشین گرفتار در برف و کولاک شده بودند.

وی با بیان اینکه  تیم های عملیاتی اقدام به بستن زنجیر چرخ به خودروها و کمک در هدایت آنها به مسیرهای اصلی کردند، افزود:این عملیات از صبح جمعه آغاز و تا شب ادامه داشت.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha