کشف بیش از ۶۰ میلیارد ریال کالاهای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق در لامرد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف و توقیف بیش از شصت میلیارد ریال انواع دارو و کالاهای سلامت ‌محور غیرمجاز و قاچاق در شهر لامرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدجواد راعی» با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، از اهمیت ویژه ای در ارتقای سلامت مردم برخوردار است، گفت: در بازرسی مشترک و سرزده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان لامرد و همراهی نیروی های انتظامی، مراجع قضایی و امنیتی، فعالیت صنوف مختلف این شهرستان مورد پایش و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

او اضافه کرد: در این بازرسی ها، کالای غیرمجاز به ارزش بیش از شصت میلیارد ریال شامل داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، انواع مکمل های ورزشی قاچاق و غیرمجاز کشف و جمع آوری شد.

دکتر راعی ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور مانند داروها، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، مکمل ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، به دلیل به خطر انداختن سلامت مردم، از اهمیت مضاعفی برخوردار است، چرا که اساسا مبدا تولید این فرآورده های قاچاق مشخص نیست و به تبع آن نظارتی بر روند تولید و ترکیبات استفاده شده در این محصولات، وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه غذا و دارو، موضوع را به سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت اطلاع دهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha