۱۰۴ نیروگاه خورشیدی تا دهه فجر وارد مدار می شود

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۷۶ نیروگاه طرح حمایتی به بهره‌برداری و وارد مدار وارد شده‌ است،گفت: احداث ۱۰۴ نیروگاه خورشیدی با سرعت در حال اجراست و تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رامین کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فاز نخست طرح ملی احداث نیروگاه خورشیدی برای اقشار کم درآمد، تحت پوشش سازمان بهزیستی،کمیته امداد، بسیج سازندگی و مناطق محروم روستایی، احداث ۱۸۰ نیروگاه خورشیدی  در استان زنجان مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۶ نیروگاه به بهره‌برداری رسیده و به مدار وارد شده‌اند، افزود: خوشبختانه روند احداث ۱۰۴ نیروگاه خورشیدی طرح حمایتی دیگر نیز با سرعت در حال اجراست و امید است این پروژه‌ها نیز تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار شوند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان،با اشاره به این‌که ایجاد درآمد پایدار و توانمندسازی برای خانوارهای کمتر برخوردار از اهداف اصلی اجرای طرح حمایتی احداث نیروگاه های خورشیدی است افزود: پیشگیری از هدر رفت منابع طبیعی و سوخت فسیلی و کاهش آلودگی زیست محیطی، ارتقای امنیت تامین انرژی و پدافند غیرعامل و همچنین اشتغال‌زایی و حمایت از ساخت داخل در تامین تجهیزات احداث نیروگاه‌های خورشیدی از دیگر اهداف اجرای این طرح بزرگ است.

کاظمی خاطرنشان کرد:  نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی با ظرفیت ۵ کیلووات برای اقشار کم درآمد احداث می‌شود که برق تولیدی این نیروگاه‌ها به شبکه تزریق شده و بر اساس یک قرارداد خرید تضمینی برق ۲۰ ساله به وزارت نیرو  فروخته می‌شود؛ بر این اساس این اقشار از این طریق، تولیدکننده برق شده و درآمد کسب می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha