۲۳۹ داوطلب انتخابات مجلس استان زنجان تائید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: صلاحیت ۲۳۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان زنجان توسط هیئت اجرایی تائید شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ابوالفضلرفیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:ابلاغ نتایج بررسی صلاحیت ها به داوطلبان از دیروز آغاز و امروز به اتمام می رسد.

رفیعی با بیان اینکه از ۳۷۴  داوطلبی که از حوزه های انتخابیه استان زنجان ثبت نام خود را قطعی کرده و پرونده آنها در هیئت های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته است،افزود: ۲۳۹ نفر در این مرحله تایید صلاحیت شده اند و به این ترتیب تا این مرحله به ازاء هر کرسی ، ۴۸ داوطلب وارد رقابت خواهند شد.

وی با بیان اینکه صرفا ۵ درصد از داوطلبان حوزه های انتخابیه استان در این مرحله رد صلاحیت شده اند که به استناد گزارشات و مستندات واصله از مراجع ۵ گانه بوده است، بیان کرد: موارد عدم احراز ، عمدتا بدلیل نقص مدارک و گواهی فعالیت های اجرایی، قضایی، آموزشی و... و یا برخی نواقص و ابهامات موجود در سوابق داوطلبان بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان؛ تاکید کرد: داوطلبان مذکور می‌توانند به مدت ۴ روز از تاریخ ۲۱ آبان لغایت ۲۴ آبان  تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی keshvar.moi.ir با دسترسی به میز خدمت شورای نگهبان اعتراض خود را بصورت مستدل ثبت نمایند.

رفیعی اظهار کرد: داوطلبان پس از اعلام نظر هیئت نظارت ، مجددا فرصت درخواست از طریق شورای نگهبان را دارند و بعد از طی مراحل مختلف قانونی در صورتیکه صلاحیت آنان به تأیید نهایی برسد ، می‌توانند به عنوان نامزد خود را در معرض انتخاب شدن برای نمایندگی قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha