استان زنجان در حوزه صادرات جزو استان‌های موفق است

علی شاهمرادی سرپرست هیأت اعزامی اتاق بازرگانی زنجان به نمایشگاه جیتکس دبی، گفت: استان زنجان با وجود شرایط سخت در حوزه صادرات همچنان جزو  استان‌های موفق است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، نشست اختصاصی هیأت اعزامی اتاق بازرگانی زنجان به نمایشگاه جیتکس دبی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی در محل کنسولگری ایران برگزار شد.

علی شاهمرادی سرپرست هیأت اعزامی اتاق بازرگانی زنجان به نمایشگاه جیتکس دبی در این جلسه با اشاره به اینکه زنجان نسبت به جمعیت خود در حوزه صنعت سرآمد می‌باشد، اظهار کرد: استان زنجان با وجود شرایط سخت در حوزه صادرات همچنان در زمره استان‌های موفق بوده است.

وی با اشاره به آسیب‌زا بودن برخی موارد به صادرات کشور، همچون مابه‌التفاوت قیمت ارز در بازار آزاد با نرخ بانک مرکزی، گفت: موضوعات مرتبط با انتقال پول، مشکلات زیادی را در زمینه تجارت ایجاد کرده است.

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی زنجان ادامه داد: آشنایی با پتانسیل و ظرفیت‌های بازار کشور امارات به ویژه در حوزه آی تی و ارتباطات از جمله اهداف این سفر هیأت تجاری به نمایشگاه جیتکس دبی می‌باشد.

۹۰ درصد از مبادلات تجاری امارات از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد

در ادامه محمد سلیمانی سرکنسول ایران در دبی نیز  با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از مبادلات تجاری در امارات از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کنسولگری نیز موضوعات کلی و حمایت و تسهیل لازم را در خصوص توسعه تجارت انجام خواهد داد.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی جمهوری اسلامی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: حجم تجارت خارجی ایران با امارات ۲۵ میلیارد دلار می‌باشد که بخش عمده‌ای از آن در دبی صورت می‌گیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی با اشاره به حضور شرکت‌های مختلف ایرانی از جمله استان زنجان در بازار کشور امارات متحده عربی و شهر دبی، گفت: این دست از اتفاقات با وجود تحریم‌ها صورت گرفته که نشانگر وجود جای کار بسیار زیاد است.

سلیمانی در پایان با بیان اینکه تحریم‌ها و مشکلاتی در زمینه بانکی همواره وجود داشته است، ابراز کرد: کنسولگری راهنمایی لازم و تسهیل‌گری را در زمینه توسعه تجارت انجام خواهد داد.

در ادامه این جلسه سایر اعضای هیات تجاری و تخصصی اعزامی نیز نسبت به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه‌های تخصصی پرداختند که از آن جمله می‌توان به ایده‌برداری از این نمایشگاه، حوزه هوش مصنوعی، حضور شرکت‌های داخلی در سطح بین‌المللی، توسعه دانشگاه‌ها در حوزه ارتباطات، کار بر روی برندها، مشکلات ناشی از انتقال پول و دیگر موارد اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha